Sökning: "employer branding attributes"
Visar resultat 1 - 5 av 39 uppsatser innehållade orden employer branding attributes.
1. Den nya platsbanken - Instagram? : En kvalitativ innehållsanalys av Polisen i Värmland & Räddningstjänsten i Karlstads regions användning av Instagram i Employer Branding syfte
Kandidat-uppsats, Karlstads universitetSammanfattning : En kvalitativ fallstudie genomfördes genom en innehållsanalys av två myndigheter i Värmland. Syftet var att undersöka hur två svenska myndigheter på regional nivå använder sig av Instagram med avsikt att stärka deras arbetsgivarvarumärke för att kunna locka ny arbetskraft. LÄS MER
2. Konsten att framstå som en attraktiv arbetsgivare för generation Z : En kvalitativ studie om hur arbetsgivare på en mindre ort kan framstå som attraktiv för den yngre generationen i förhållande till urbaniseringen
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälleSammanfattning : Detta arbete syftar till att få en djupare förståelse kring hur företag på en mindre ort kan attrahera morgondagens humana resurser. Med den ständiga urbaniseringen som sker i Sverige där konkurrensen om arbetskraft växer mellan större och mindre städer upptäcktes en kunskapslucka. LÄS MER
3. Finding the Perfect Fit : A Study of Person-Organisation Fit Between Generation Z and Employers
Master-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : This thesis explores the conditions for perception of a person-organisation (P-O) fit between Generation Z (Gen Z) and employers in a talent acquisition context. The study is based on the presumption that the perception the candidate gets of the employer is based on the employer’s brand and vice versa. LÄS MER
4. Betydande attribut för att attrahera och behålla specialistsjuksköterskor : En kvalitativ studie om Region Dalarna
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälleSammanfattning : Syftet med denna kandidatuppsats är att synliggöra vilka attribut som är betydande i Region Dalarnas arbete med att attrahera och behålla specialistsjuksköterskor inom verksamheterna. Den teoretiska referensramen utgör grundläggande för tidigare forskning inom områdena Employer Brand och Employer Value Proposition (EVP). LÄS MER
5. The Shift Towards Flexible Workplaces
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Den här studien ämnar att undersöka relationen mellan ett varumärkes attraktionskraft och ett arbetsgivarvarumärkes individuella dimensioner - specifikt gällande möjligheten för potentiella arbetstagare att arbeta flexibelt; helt, eller delvis på distans. Covid-19 har dramatiskt förändrat människors liv världen över, därför är målet att observera hur den här ändringen har påverkat hur studenter ser enskilda dimensioner av arbetsgivarvarumärkning som attraktiva, specifikt gällande balans i arbetslivet i relation till flexibla arbetssätt på distans. LÄS MER