Sökning: "employer branding millennials"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden employer branding millennials.

  1. 1. Hur gör kommuner för att attrahera och behålla kompetens? : En kvalitativ studie av kommuners arbete med employer branding

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Sara Manoraj Pettersson; Stina Mattsson; [2019]
    Nyckelord :employer branding; employer branding recruitment; employer attractiveness; public sector; branding; employer branding; external employer branding; corporate branding; employer competitiveness; employer branding practice; talent management; social media; young adults; millennials;

    Sammanfattning : Employer branding är ett omfattande begrepp som används i många organisationer. Syftet med denna studie är att beskriva hur kommuner använde sig av employer branding utifrån att behålla och attrahera kompetens. LÄS MER

  2. 2. War for Talent in the Era of Employer Branding : Exploring how Swedish banks manage their Employer Brand in order to attract and retain the talents of Generation Y

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/IHH, Företagsekonomi

    Författare :Jesper Nilsson; Joel Gustafsson; Simon Ulriksson; [2019]
    Nyckelord :Employer Branding; Swedish Banking Industry; Generation Y; Millennials; Recruitment; Employer Brand; Employer Attractiveness; Corporate Social Responsibility;

    Sammanfattning : Background: Concurrently, as the importance of Employer Branding has increased over the past decades, Swedish banks have reached an all-time low customer satisfaction and suffer from a lack of trust. The latest entrants to the workforce, Generation Y, have shown unique demands and wants from their employer, where they generally value working for a company contributing to society. LÄS MER

  3. 3. Please mind the gap between millennials and employers -Employer branding towards millennial talent within the fashion industry

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Dajana Milosavljevic; Florence Persson; [2018-06-15]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  4. 4. Svårflörtade millennials : En fallstudie om hur ett svenskt företag arbetar för att attrahera och behålla medarbetare från gruppen millennials

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Lina Karlsvärd; Thérèse Hylander; [2018]
    Nyckelord :millennials; generation Y; employer brand; employer branding; rekrytering; attraktion;

    Sammanfattning : Millennials är en omtalad generation med starka krav på arbetsplatsen och tenderar att byta arbetsgivare ofta. Denna kvalitativa fallstudie undersöker därför om, och i så fall hur, millennials förväntningar på arbetsplatsen kan påverka hur företag arbetar för att attrahera respektive behålla millennials och om löftena överensstämmer med vad millennials faktiskt upplever. LÄS MER

  5. 5. The Use of Employer Branding to Attract Millennials in Sweden

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle

    Författare :Sara Rosencrantz; [2018]
    Nyckelord :employer branding; employer attractiveness; Millennials; Generation Y; Millennials in the workforce; generational differences; organizational attractiveness;

    Sammanfattning : The use of employer branding has gained popularity since the concept was introduced by Tim Ambler and Simon Barrow in 1996. At first, this consisted of three types of benefits (e.g., functional, economic and psychological) and later Lievens and Highhouse (2003) added two additional benefits: instrumental and symbolic. LÄS MER