Sökning: "employer branding millennials"
Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden employer branding millennials.
1. Hur gör kommuner för att attrahera och behålla kompetens? : En kvalitativ studie av kommuners arbete med employer branding
Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/Högskolan för lärande och kommunikationSammanfattning : Employer branding är ett omfattande begrepp som används i många organisationer. Syftet med denna studie är att beskriva hur kommuner använde sig av employer branding utifrån att behålla och attrahera kompetens. LÄS MER
2. War for Talent in the Era of Employer Branding : Exploring how Swedish banks manage their Employer Brand in order to attract and retain the talents of Generation Y
Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/IHH, FöretagsekonomiSammanfattning : Background: Concurrently, as the importance of Employer Branding has increased over the past decades, Swedish banks have reached an all-time low customer satisfaction and suffer from a lack of trust. The latest entrants to the workforce, Generation Y, have shown unique demands and wants from their employer, where they generally value working for a company contributing to society. LÄS MER
3. Please mind the gap between millennials and employers -Employer branding towards millennial talent within the fashion industry
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : .... LÄS MER
4. Svårflörtade millennials : En fallstudie om hur ett svenskt företag arbetar för att attrahera och behålla medarbetare från gruppen millennials
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Millennials är en omtalad generation med starka krav på arbetsplatsen och tenderar att byta arbetsgivare ofta. Denna kvalitativa fallstudie undersöker därför om, och i så fall hur, millennials förväntningar på arbetsplatsen kan påverka hur företag arbetar för att attrahera respektive behålla millennials och om löftena överensstämmer med vad millennials faktiskt upplever. LÄS MER
5. The Use of Employer Branding to Attract Millennials in Sweden
Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälleSammanfattning : The use of employer branding has gained popularity since the concept was introduced by Tim Ambler and Simon Barrow in 1996. At first, this consisted of three types of benefits (e.g., functional, economic and psychological) and later Lievens and Highhouse (2003) added two additional benefits: instrumental and symbolic. LÄS MER