Sökning: "employer branding public"
Visar resultat 21 - 25 av 48 uppsatser innehållade orden employer branding public.
21. Hur gör kommuner för att attrahera och behålla kompetens? : En kvalitativ studie av kommuners arbete med employer branding
Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/Högskolan för lärande och kommunikationSammanfattning : Employer branding är ett omfattande begrepp som används i många organisationer. Syftet med denna studie är att beskriva hur kommuner använde sig av employer branding utifrån att behålla och attrahera kompetens. LÄS MER
22. Den offentliga sektorns Employer brand med målgruppen generation y : En undersökning om hur den offentliga sektorn kan utveckla sitt employer brand för att attrahera och kunna kommunicera med generation Y.
Magister-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagandeSammanfattning : A large generation shift is coming, where the precious generation, so called “Baby Boomers” which are born between 1946 and 1964 will be replaced in the labor market by the new generation, also known as “Generation Y” which refers to individuals born between 1980 and 1999. This generation shift has brought about that the public sector as an employer faces a challenging recruitment need, where new potential employees need to be recruited to replace the previous generation (Baby Boomers). LÄS MER
23. Controlled by algorithms - A study about the external bureaucratization of employer branding efforts caused by social media
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Employer branding, social media, public sector, algorithms bureaucracy, technology, control The purpose of this study is to deepen the understanding on employer branding via social media in the public sector. The aim is to investigate how employees within a municipality make sense and meaning of employer branding via social media and how this creates and potentially consumes positive aspects e. LÄS MER
24. Regioner, framtidens arbetsgivare? : Hur studenter uppfattar framtida karriärer inom regional verksamhet
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)Sammanfattning : Syftet med studien är att identifiera studenters uppfattningar och värderingar i valet av framtida arbetsgivare, för att skapa bättre förutsättningar att som arbetsgivare attrahera studenter. En kvantitativ studie med deduktiv ansats. LÄS MER
25. How to Win the War for Talent among Professional Engineers : An Employer Branding Perspective
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälleSammanfattning : Organisations strive to gain competitive advantages and there is an increasing demand for more advanced technology in today's dynamic and complex environment. The importance of engineering is increasing in the global world, which leads to a higher demand of professional engineers. They represent among the hardest roles to fill. LÄS MER