Sökning: "employer branding public"

Visar resultat 21 - 25 av 48 uppsatser innehållade orden employer branding public.

  1. 21. Hur gör kommuner för att attrahera och behålla kompetens? : En kvalitativ studie av kommuners arbete med employer branding

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Sara Manoraj Pettersson; Stina Mattsson; [2019]
    Nyckelord :employer branding; employer branding recruitment; employer attractiveness; public sector; branding; employer branding; external employer branding; corporate branding; employer competitiveness; employer branding practice; talent management; social media; young adults; millennials;

    Sammanfattning : Employer branding är ett omfattande begrepp som används i många organisationer. Syftet med denna studie är att beskriva hur kommuner använde sig av employer branding utifrån att behålla och attrahera kompetens. LÄS MER

  2. 22. Den offentliga sektorns Employer brand med målgruppen generation y : En undersökning om hur den offentliga sektorn kan utveckla sitt employer brand för att attrahera och kunna kommunicera med generation Y.

    Magister-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Sanna Hasic; Daniel Petio; [2019]
    Nyckelord :employer branding; brand attribut; generation Y; public sector;

    Sammanfattning : A large generation shift is coming, where the precious generation, so called “Baby Boomers” which are born between 1946 and 1964 will be replaced in the labor market by the new generation, also known as “Generation Y” which refers to individuals born between 1980 and 1999. This generation shift has brought about that the public sector as an employer faces a challenging recruitment need, where new potential employees need to be recruited to replace the previous generation (Baby Boomers). LÄS MER

  3. 23. Controlled by algorithms - A study about the external bureaucratization of employer branding efforts caused by social media

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Melliz Draguanova Mihaylova; Kerstin Lövrup; [2019]
    Nyckelord :Employer branding; social media; public sector; algorithms; bureaucracy; technology; control; Business and Economics;

    Sammanfattning : Employer branding, social media, public sector, algorithms bureaucracy, technology, control The purpose of this study is to deepen the understanding on employer branding via social media in the public sector. The aim is to investigate how employees within a municipality make sense and meaning of employer branding via social media and how this creates and potentially consumes positive aspects e. LÄS MER

  4. 24. Regioner, framtidens arbetsgivare? : Hur studenter uppfattar framtida karriärer inom regional verksamhet

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Magdalena Bruhn; Jessica Persson; [2019]
    Nyckelord :Employer Brand; Employer Branding; Values; Generation Y; Generation Z; Students; Regional activities; Public sector; Arbetsgivarvarumärke; Employer Branding; Värderingar; Generation Y; Generation Z; Studenter; Regionala verksamheter; Offentliga verksamheter;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att identifiera studenters uppfattningar och värderingar i valet av framtida arbetsgivare, för att skapa bättre förutsättningar att som arbetsgivare attrahera studenter. En kvantitativ studie med deduktiv ansats. LÄS MER

  5. 25. How to Win the War for Talent among Professional Engineers : An Employer Branding Perspective

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle

    Författare :Nicole Lejdeby; Carolin Östman; [2019]
    Nyckelord :Employer Branding; Employer Value Proposition EVP ; Public sector; Recruitment strategies; War for talent; Work values;

    Sammanfattning : Organisations strive to gain competitive advantages and there is an increasing demand for more advanced technology in today's dynamic and complex environment. The importance of engineering is increasing in the global world, which leads to a higher demand of professional engineers. They represent among the hardest roles to fill. LÄS MER