Sökning: "employer branding"

Visar resultat 26 - 30 av 700 uppsatser innehållade orden employer branding.

  1. 26. Kompetensbristen inom tillverkningsindustrin : En studie som undersöker upplevelsen av kompetensbristen på organisationer inom tillverkningsindustrin belägna i Gnosjöregionen

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för hälsa och välfärd

    Författare :Nelly Moberg; Hampus Westerberg; [2023]
    Nyckelord :Competence; skills shortage; competence development; Gnosjö region; employer branding; Kompetens; Kompetensbrist; Kompetensutveckling; Gnosjöregionen; Employer branding;

    Sammanfattning : This study aims to investigate manufacturing industries in the Gnosjö region’s perception of the skills shortage within the industry and how they experience the situation and are affected by it. The overall research question focus on examining how manufacturing industries within the Gnosjö region address the skills shortage. LÄS MER

  2. 27. Viktiga faktorer för att stora industrier ska attrahera arbetskraft : Med fokus på norra Sveriges industrier ur ett medarbetarperspektiv

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Sociologiska institutionen

    Författare :Isaac Fremling; [2023]
    Nyckelord :Employer branding; Employee retention; White Collar; Blue Collar; Herzberg s tvåfaktorteori;

    Sammanfattning : Den gröna omställningen har lett till stora investeringar i norra Sveriges industrier. Dessa investeringar har skapat fler jobb och därav behov av fler individer. På grund av norra Sveriges låga befolkningstäthet i kombination med ökad efterfrågan har företag problem att attrahera och rekrytera personal till sin verksamhet. LÄS MER

  3. 28. Vart tog alla vägen? : En kvantitativ studie av orsakerna till att den svenskahotellpersonalen inte återvänder efter Covid-19.

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Viktor Dahlqvist; [2023]
    Nyckelord :Hotel industry; staff shortage; staff perspective; employer attractiveness; work motivation; covid-19; employer branding; job demands resources; competence; personnel development; Sweden; Hotellbranschen; personalbrist; personalperspektiv; arbetsgivarattraktivitet; arbetsmotivation; covid-19; employer branding; job demands resources; kompetens; personalutveckling; Sverige;

    Sammanfattning : Denna studie syftar till att dels utifrån ett personalperspektiv undersöka och förstå huruvida arbetsgivarattraktivitet och arbetsmotivation bidrar till personalbristproblematiken inom den svenska hotellbranschen, för att sedan utforska vilka aspekter som påverkar personalens återkomst till branschen. För att besvara syftet har studien utgått ifrån frågeställningarna ”Vilka faktorer ligger bakom att tidigare personal inom hotellbranschen inte återvänder efter COVID-19 pandemin?” samt ”Vilka arbetsrelaterade justeringar kan genomföras för att locka tillbaka kvalificerad personal till branschen?”. LÄS MER

  4. 29. Nyckeln till motivation? : En studie om hur employer branding kan leda till motiverade medarbetare.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)

    Författare :Julia Göranson; Ellen Lövgren Bränd; Era Zylfijaj; [2023]
    Nyckelord :Employer branding; motivation; organizational culture; strategy; employee; HR; Employer branding; motivation; organisationskultur; strategi; medarbetare; HR;

    Sammanfattning : Problemformulering: På vilka sätt kan employer branding öka motivationen hos medarbetare? Syfte: Syftet med studien är att kartlägga employer brandings påverkan på medarbetarnas motivation.  Metod: Studien bygger på en deduktiv ansats med en kvalitativ forskningsstrategi. LÄS MER

  5. 30. Employer branding: Hur ska svenska IT-företag attrahera nyexaminerade studenter? : En kvalitativ studie om vad IT-studenter vid Örebro universitet söker hos en attraktiv arbetsgivare.

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Handelshögskolan vid Örebro Universitet

    Författare :Kajsa Johansson; Jolin Till; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER