Sökning: "empowerment customer orientation"
Hittade 3 uppsatser innehållade orden empowerment customer orientation.
1. Kunden har alltid makt : – En studie av Customer Empowerments inverkan på företag inom retailbranschen.
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Titel: Kunden har alltid makt – En studie av Customer Empowerments inverkan på företag inom retailbranschen. Nivå: Examensarbete på Grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Jacob Cedergren och Christin Rampeltin Molin Handledare: Anna Ljung och Akmal Hyder Datum: 2021– januari Syfte: Syftet med studien är att undersöka och analysera företagens uppfattning av Customer Empowerment och dess inverkan på företag inom retailbranschen. LÄS MER
2. PRE-ANNOUNCING CO-CREATION
D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : Historically, new product development (NPD) has exclusively been assigned to internal company professionals. This model has increasingly been questioned and many have advocated the concept of consumer co-creation, a collaborative NPD activity in which consumers contribute to the content of a firm's offering. LÄS MER
3. Service Recovery utifrån ett kundorienterat synsätt
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Titel: Service recovery utifrån ett kundorienterat synsätt Författare: Tara Emamgholi-Zadeh, Emma Emanuelsson, Ali Jalalian Kurs: SMKK01 Handledare: Ulrika Westrup och Veronica Åberg Bakgrund: I en perfekt värld uppstår det aldrig något fel i serviceprocessen, verkligheten ser däremot annorlunda ut. Det är när ett misstag begåtts eller ett fel uppstått som ett tjänsteföretags åtagande mot kunden sätts på prov (Grönroos 2008, s 129). LÄS MER