Sökning: "emv coop"

Visar resultat 6 - 10 av 10 uppsatser innehållade orden emv coop.

  1. 6. Hur påverkar egenmärkta varor ett företags image, samt överensstämmelsen mellan ett företags image och profil?

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Therese Palmgren; Lisa Svensson; [2006]
    Nyckelord :EMV; förväntad image; faktisk image; profil; detaljhandel; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med vår uppsats är att undersöka hur ett företags utbud av egenmärkta varor påverkar företagets image, samt imagens överensstämmelse med företagets profil. Vi vill i vår undersökning gå djupare in på om kunderna upplever att kedjornas EMV ger dem ett mervärde, vilken image kunderna förknippar med livsmedelskedjorna och deras egenmärkta varor, samt om det finns ett gap mellan den faktiska imagen och företagets profil. LÄS MER

  2. 7. Slaget om hyllmetrarna : en studie av relationen mellan ledande leverantörer och detaljister inom dagligvaruhandeln

    Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Niklas Jansson; Jonas Wanneby; [2006]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Debatten om svenska matpriser har varit en stark motor för den utveckling av dagligvaruhandeln som konsumenterna möter idag. Extrem lågpriskonkurrens, en ökad andel av detaljisters egna varumärken i butik samt en hög koncentration av detaljistledet, är några av de effekter som delvis kan förklaras av allmänhetens krav på sänkta matpriser. LÄS MER

  3. 8. Egna märkesvaror- Kunden i centrum? : En fallstudie av EMV i livsmedelsbranschen

    Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Daniel Klinga; Henrik Söderlund; [2005]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Ambitionen med denna studie är att med hjälp av branschexperter och konsumenter söka faktorer som ska öka vår förståelse för om Egna Märkesvaror (EMV) uppfyller ett behov för konsumenterna eller om det är ett hämmande inslag i Svensk dagligvaruhandel. I vår undersökning använder vi oss av en deduktiv ansats där vi utgår från redan befintliga teorier och ställer dessa emot empirin. LÄS MER

  4. 9. Egna varumärken i dagligvaruhandeln - En studie rörande återförsäljarnas hyllplaceringsbeslut

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jens Hildingsson; Rasmus Bengtsson; Martin Persson; [2004]
    Nyckelord :Dagligvaror; detaljist; EMV; hyllplaceringsstrategi; planogram; space management; traditionella varor; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att undersöka i vilken utsträckning och hur egna varumärken favoriseras av de svenska dataljisterna i dagligvaruhandeln, genom ett fördelaktigt hyllplaceringsbeslut. Vi har använt oss av ett kvalitativt tillvägagångssätt med en beskrivande karaktär. LÄS MER

  5. 10. Egna varumärken inom kött- och charkuteribranschen

    L3-uppsats, SLU/Dept. of Landscape Architecture, Planning and Management (from 130101)

    Författare :Sofia Svensson; Linda Söderström; [2004]
    Nyckelord :livsmedelsbutiker; märkesvaror; varumärken; enkät;

    Sammanfattning : Many grocery stores have products marked whit there private brands. The information about these brands is poor. We wanted to find out what the stores own brands stand for and what the manager of purchase thinks it stands for. LÄS MER