Sökning: "emv image"

Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden emv image.

  1. 1. Lågprissortimentet inom egna märkesvaror (EMV)

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Anna Karlsson; Michaela Bergman; [2015]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Private labels have become more important than ever in the food industry and the shares of private labels in grocery stores are growing. When private labels (PL) were introduced on the market the goal was to offer customers a cheaper alternative to national brands (NB), but today this has changed and PL are used to compete with other PL´s. LÄS MER

  2. 2. Egna märkesvaror : ICAs olika emv

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Mikaela Nilsson; Louise Sköldberg; [2013]
    Nyckelord :EMV; LMV; lojalitet; varumärke; konsument; kvalitet;

    Sammanfattning : På dagens livsmedelsmarknad blir innovation och utveckling allt mer aktuellt när kunderna ställer högre och högre krav på livsmedelsbutikerna. När kraven blir högre använder sig företagen av olika strategier, att nischa sig är ett alternativ för att uppfylla kundernas krav. LÄS MER

  3. 3. Specialexponering av EMV - En pusselbit, till en mer lönsam butik

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Malin Mårtensson; Emmelie Ågren; [2013]
    Nyckelord :Attitude; Behavior; Category Management; Private Labels; A-brands;

    Sammanfattning : There is a tough competition in food-stores these days. Storeowners have been forced to try something new to attract customers. One way to accomplish that is to add private labels to the assortment. LÄS MER

  4. 4. Egna märkesvaror – dagligvaruhandelns kronjuveler : En kvalitativ studie om de svenska dagligvaruhandelskedjornas förmedling av egna märkesvarors image

    Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Christoffer Breidenstål; Georg Stockhaus; [2011]
    Nyckelord :Private labels; image; communication; loyalty; brand; EMV; image; kommunikation; lojalitet; varumärke;

    Sammanfattning : The four grocery chains Axfood, Bergendahls, Coop and ICA, all providing private labels, dominate the Swedish grocery market. Through private labels, it may be possible to convey an image about the grocery chain's overall brand. LÄS MER

  5. 5. Fjärde generationen egna märkesvarors intåg i den svenska detaljhandeln : Kan det bli en framgång?

    Magister-uppsats, Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling

    Författare :Nicolina Sandelin; Nina Thim; [2010]
    Nyckelord :Private label; retail; fourth generation; image; Garant; EMV; detaljhandeln; fjärde generationen; image; Garant;

    Sammanfattning : Bakgrund: Idag satsar distributörerna i detaljhandeln på differentiering genom att lansera egna märkesvaror till flera olika segment och till högre priser. Detta brukar kallas den fjärde generationens EMV och det är ett relativt nytt koncept i Sverige i jämförelse med andra länder. LÄS MER