Sökning: "en etablera produkt i en ny marknad"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden en etablera produkt i en ny marknad.

  1. 1. Etablering och internationalisering av en produkt på konfektyrmarknaden

    Kandidat-uppsats, Akademin för hållbar samhälls- och teknikutveckling

    Författare :Nancy Afonso Olsson Ringby; Malin Fredriksson; Ulrika Wictorson; [2009]
    Nyckelord :Differentiering; etablering; internationalisering; nätverk; konfektyrmarknaden; positionering; psykiskt avstånd;

    Sammanfattning : Problem: Då konfektyrmarknaden är välutbredd krävs det att företag inom den branschen noga överväger hur de vill etablera sin produkt på en ny marknad och hur de ska gå tillväga vid en internationalisering. Det finns flera olika tillvägagångssätt vid etablering och internationalisering. LÄS MER

  2. 2. Det svenska modeundret : En empirisk studie om svenska modeföretags internationaliseringsprocess

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Emma Anderbygd; Natalie Gardiner; [2007]
    Nyckelord :internationalisering; etableringsstrategier; internationell expansion; modeunder; svenska modeföretag; mode;

    Sammanfattning : Modebranschen har kommit att bli en uppmärksammad bransch och de senaste åren har svenskt mode visat sig starkt på den internationella scenen. Samtidigt är det en konkurrensutsatt bransch där mindre modeföretag trängs tillsammans med klädkedjor. LÄS MER

  3. 3. Snabbväxande företags internationalisering i Latinamerika, Spanien och Portugal : En studie av Roxtec AB

    Kandidat-uppsats, Ekonomiska institutionen

    Författare :José Guillermo Munoz Ramirez; [2003]
    Nyckelord :Rapid Growth Company; Internationalization; Born Global Company; Establishment in Latin America; Establishment in Spain; Snabbväxande företag; born global företag; internationalisering i Latinamerika; etablering i Latinamerika; etablering i Mexiko; etablering i Spanien;

    Sammanfattning : Bakgrund: Idag är det inte enbart stora och internationellt etablerade företag som verkar globalt. Fler och fler små och medelstora företag internationaliseras och är numera av stor betydelse för tillväxten i många länder. LÄS MER

  4. 4. CD eller mp3? : En välfärdsekonomisk förpackningsstudie

    Magister-uppsats, Ekonomiska institutionen

    Författare :Andreas Ericsson; [2002]
    Nyckelord :Economics; CD; lokaliseringsteori; mp3; musikmarknad; välfärdsekonomi; Nationalekonomi;

    Sammanfattning : Bakgrund: När Internet på 1990-talet gjorde sitt intåg i gemene mans vardag, öppnades en ny distributionskanal för musik. Istället för att lagra inspelningar på fysiska CD-skivor kunde nu datafiler sändas över Internet i filformat så som mp3. LÄS MER

  5. 5. Kvalitet på införande av MPS-system

    Kandidat-uppsats, Institutionen för datavetenskap

    Författare :Morgan Gipestam; [1997]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Företag och organisationer har sedan industrialismens första år arbetat med att försöka effektivisera produktionen. Effektiv produktion leder till billigare produkter, som i sin tur leder till ökad försäljning. Ett bra hjälpmedel för att uppnå denna effektivisering är införande av ett MPS-system. LÄS MER