Sökning: "en uppkopplad värld"

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden en uppkopplad värld.

  1. 1. Kvinnors upplevda samband mellan sociala medier och deras psykiska hälsa : En kvalitativ intervjustudie

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för hälsovetenskaper (HOV)

    Författare :Rebecca Jonsson; [2022]
    Nyckelord :Psykisk hälsa; Sociala medier; Kvinnor; Hälsa;

    Sammanfattning : Vi lever i en värld som bli allt mer digitaliserad och att vara uppkopplad och att använda sig av en mobil, dator eller surfplatta är nästan oundvikligt för att passa in i samhällets struktur. Det finns studier som visar på att frekvent användning av sociala medier kan ge besvär så som depressiva symtom, ångest och minskat självförtroende i form av bland annat kroppskomplex. LÄS MER

  2. 2. Potential security risks in Google Nest Indoor Camera

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Jacob Klasmark; Valter Lundegårdh; [2020]
    Nyckelord :Hacking; Security; Internet of Things; Privacy; Camera; Hackning; Säkerhet; Sakernas internet; Integritet; Kamera;

    Sammanfattning : Our world is becoming more and more connected every day. Recently a new trend has taken off: smart homes. As people are investing in making their house connected this usually also includes some type of surveillance, more precisely a camera. LÄS MER

  3. 3. Media och Multitasking : En studie om utbildningspodcast och träning

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)

    Författare :Rickard Björklund; Axel Weinz; [2017]
    Nyckelord :Multitasking; Education; Learning; Training; Podcast; Multitasking; Útbildning; Lärande; Träning; Podcast;

    Sammanfattning : I och med ny medieteknik samt en allt mer uppkopplad och stressad värld har det blivit vanligare med multitasking. Tidigare forskning visar att 90 procent av befolkningen multitaskar någon gång varje dag. LÄS MER

  4. 4. Nyheter i en uppkopplad värld : En studie om hur konsumtionen av digitala nyheter påverkas av individuella preferenser  och ålder

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Max Elmén; Hannah Pantzar; [2016]
    Nyckelord :Consumer behaviour; consumption pattern; individual preferences; age; digital news; Konsumentbeteende; konsumtionsmönster; individuella preferenser; ålder; digitala nyheter;

    Sammanfattning : Frågeställningar: Hur påverkas konsumtionen av digitala nyheter av individuella preferenser och ålder? Hur påverkas inställningen till digitala nyheter på olika utlämningsformer av individers preferenser och ålder? Syfte: Studiens syfte är att beskriva konsumtionen av digitala nyheter i olika åldersgrupper och att analysera konsumenters individuella preferenser gällande detta. Vidare är syftet att analysera de faktorer som påverkar konsumtionen av digitala nyheter. LÄS MER

  5. 5. Web 2.0 som verktyg för dialog Hur utvecklar företag dialogen av CSR till sina intressenter?

    Kandidat-uppsats, IT-universitetet i Göteborg/Tillämpad informationsteknologi

    Författare :Ahmed Abualqumssan; Pether Pettersson; [2015-11-12]
    Nyckelord :CSR; Corporate Social Responsibility; CSR 2.0; Web 2.0; sociala medier; dialog;

    Sammanfattning : Corporate Social Responsibility (CSR) har setts som ett sätt att både ta ansvar och minska risken för att oegentligheter ska existera i företag. Företaget behöver i en allt mer uppkopplad värld föra en dialog med sina intressenter om sitt CSR-arbete och i en sådan dialog spelar Web 2.0-tjänster en avgörande och viktig roll. LÄS MER