Sökning: "encylinder motor"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden encylinder motor.

  1. 1. Heavy-Duty Spark-Ignited Single Cylinder Engine Fueling System

    Master-uppsats, KTH/Maskinkonstruktion (Inst.)

    Författare :Rohan Sharad Kittur; [2018]
    Nyckelord :Fueling system; heavy-duty; spark-ignited; single cylinder engine; aftermarket engine control unit; fuel-air mixture safety; bränslesystem; tunga fordon; tändstiftsantändning; encylinder motor; eftermarknadsmotorstyrenhet; bränsle-luft blandningssäkerhet;

    Sammanfattning : Forskning inom motorutveckling bedrivs för att möta kommande emissionskrav och samtidigt minska bränsleförbrukningen. Kommande förbud mot dieseldrivna fordon planeras i flera städer runt om i världen. Alternativa bränsle som exempelvis naturgas ses som en lovande ersättning även för tunga fordon. LÄS MER

  2. 2. The Miller Cycle on Single-Cylinder and Serial Configurations of a Heavy-Duty Engine

    Master-uppsats, KTH/Förbränningsmotorteknik

    Författare :Varun Venkataraman; [2018]
    Nyckelord :Two-stage turbocharging; modelling and simulation; GT-Power; performance; Miller cycle; heavy-duty diesel engine; Tvåstegs turboladdning; modellering och simulering; GT-Power; prestanda; Miller-cykel; lastbils dieselmotor;

    Sammanfattning : I jämförelse med sina föregångare, har moderna lastbilsmotorer genomgått en betydandeutveckling och har utvecklats till effektiva kraftmaskiner med låga utsläpp genom införandet avavancerade avgasbehandlingssystem. Trots att de framsteg som gjorts under utvecklingen av lastbilsmotorer har varit betydande, så framhäver de framtida förväntningarna vad gällerprestanda, bränsleförbrukning och emissioner behovet av snabba samt storskaliga förbättringar av dessa parametrar för att förbränningsmotorn ska fortsätta att vara konkurrenskraftig och hållbar. LÄS MER

  3. 3. Utveckling av en Multi-Zonsmodell för NOx Bildning i Diesel Motorer

    Master-uppsats, KTH/Maskinkonstruktion (Inst.)

    Författare :Fabrizio Diotallevi; [2007]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : This thesis work is the last part of the Master of Science education in mechanical engineering at KTH, Stockholm. The aim of this project was the development of a Multi-zone model for NO xformation in Diesel engines. LÄS MER