Sökning: "endorsement"
Visar resultat 21 - 25 av 183 uppsatser innehållade ordet endorsement.
21. What would you do? : A qualitative study which explores how a customer’s brand loyalty will be affected, as their favourite celebrity begins to endorse a competitive brand.
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : The purpose of this study was to explore how a consumer's brand loyalty will be affected by a celebrity he/she adores, as the celebrity begins to cooperate with a competitive brand. The methods of this research have been done through qualitative research, and the interviews were conducted in a semi-structured way. LÄS MER
22. När domstolen blundar för våldet - En genusrättsvetenskaplig diskursanalys av konstruktionen av kön i mål om vårdnad, boende och umgänge där fäder brukat våld mot mödrar
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakultetenSammanfattning : Arbetet utgör en analys av vilka föreställningar om kön som skapas och åter-skapas i mål om vårdnad, boende och umgänge där fäder brukat våld mot mödrar. En utgångspunkt i arbetet är att våldet förstås utifrån könskategorier, eftersom det främst är fäder som är våldsutövare och mödrar som är våldsut-satta. LÄS MER
23. Convincing Crowdvoting Campaigns - The Persuasive Characteristics of New Venture Crowdvoting Campaigns
D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för företagande och ledningSammanfattning : Today, many entrepreneurs turn to online crowdsourcing platforms to acquire resources and support for their ventures. While the pursuit of financial capital through crowdfunding platforms has received much attention from researchers, the pursuit of non-financial support has grown significantly in importance among new ventures. LÄS MER
24. Hur inflytelserika är kändisar och hur påverkas jag? : En kvantitativ studie om konsumenters köpintentioner vid användning av celebrity endorsement.
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : Forskningsfrågor: Vilka faktorer påverkar köpintentioner hos konsumenter vid användning av celebrity endorsement? Vilken av de faktorerna har störst påverkan på konsumenternas köpintentioner? Syfte: Syftet med studien är att undersöka vilka faktorer som har en påverkan på konsumenters köpintentioner till företag vid användning av celebrity endorsement. Studien ämnar att analysera vilken av faktorerna som har större påverkan på köpintentioner. LÄS MER
25. How to Improve Instagram Reels Engagement? An empirical investigation of content strategies
Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Introduced in August 2020, Instagram Reels have been used as a new alternative to elevate popularity by leveraging broader viewers while ignoring the audience's status as followers. This could have a massive contribution for creators in engaging the public by infusing messages through Reels content. LÄS MER