Sökning: "endorsement"

Visar resultat 21 - 25 av 183 uppsatser innehållade ordet endorsement.

  1. 21. What would you do? : A qualitative study which explores how a customer’s brand loyalty will be affected, as their favourite celebrity begins to endorse a competitive brand.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Qirong Huang; Yusuke Hashimoto; Alexander Klar; [2022]
    Nyckelord :Brand loyalty; Celebrity endorsement; Attitudinal- Behavioural loyalty;

    Sammanfattning : The purpose of this study was to explore how a consumer's brand loyalty will be affected by a celebrity he/she adores, as the celebrity begins to cooperate with a competitive brand. The methods of this research have been done through qualitative research, and the interviews were conducted in a semi-structured way. LÄS MER

  2. 22. När domstolen blundar för våldet - En genusrättsvetenskaplig diskursanalys av konstruktionen av kön i mål om vårdnad, boende och umgänge där fäder brukat våld mot mödrar

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakulteten

    Författare :Hilda Holmström; [2022]
    Nyckelord :Familjerätt; Rättssociologi; Rättsvetenskap; Genusrättsvetenskap; Diskursanalys; Law and Political Science;

    Sammanfattning : Arbetet utgör en analys av vilka föreställningar om kön som skapas och åter-skapas i mål om vårdnad, boende och umgänge där fäder brukat våld mot mödrar. En utgångspunkt i arbetet är att våldet förstås utifrån könskategorier, eftersom det främst är fäder som är våldsutövare och mödrar som är våldsut-satta. LÄS MER

  3. 23. Convincing Crowdvoting Campaigns - The Persuasive Characteristics of New Venture Crowdvoting Campaigns

    D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för företagande och ledning

    Författare :Edvin Sjökvist; Simon Blackman; [2022]
    Nyckelord :Crowdvoting; Persuasion; Elaboration Likelihood Model; Endorsement; Crowdfunding;

    Sammanfattning : Today, many entrepreneurs turn to online crowdsourcing platforms to acquire resources and support for their ventures. While the pursuit of financial capital through crowdfunding platforms has received much attention from researchers, the pursuit of non-financial support has grown significantly in importance among new ventures. LÄS MER

  4. 24. Hur inflytelserika är kändisar och hur påverkas jag? : En kvantitativ studie om konsumenters köpintentioner vid användning av celebrity endorsement.

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Emelie Ekström; Jonathan Fåglefelt; Rebecca Gustafsson; [2022]
    Nyckelord :Celebrity endorsement; purchase intentions; attractiveness; trust; familiarity; publicity; Celebrity endorsement; köpintentioner; attraktivitet; förtroende; förtrogenhet; publicitet;

    Sammanfattning : Forskningsfrågor: Vilka faktorer påverkar köpintentioner hos konsumenter vid användning av celebrity endorsement? Vilken av de faktorerna har störst påverkan på konsumenternas köpintentioner? Syfte: Syftet med studien är att undersöka vilka faktorer som har en påverkan på konsumenters köpintentioner till företag vid användning av celebrity endorsement. Studien ämnar att analysera vilken av faktorerna som har större påverkan på köpintentioner. LÄS MER

  5. 25. How to Improve Instagram Reels Engagement? An empirical investigation of content strategies

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Atika Rusy Kuncoro; [2022]
    Nyckelord :Instagram Reels; engagement; digital rhetoric; persuasive; social media; environmental organization; Social Sciences;

    Sammanfattning : Introduced in August 2020, Instagram Reels have been used as a new alternative to elevate popularity by leveraging broader viewers while ignoring the audience's status as followers. This could have a massive contribution for creators in engaging the public by infusing messages through Reels content. LÄS MER