Sökning: "energy drink"

Visar resultat 1 - 5 av 25 uppsatser innehållade orden energy drink.

  1. 1. Köpbeteende av energi- och funktionsdryck : Hur attityd och hälsorisker påverkar konsumtionen.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Hanna Blomstrand; Pernilla Sofia Lejdström; Mattias Johansson; [2021]
    Nyckelord :Attitudes; marketing; digital marketing; energy drink; functional beverage; health risks; awareness.; Attityder; marknadsföring; digital marknadsföring; energidryck; funktionsdryck; hälsorisker; medvetenhet.;

    Sammanfattning : Vår uppsats undersöker och behandlar digital marknadsföring, attityd och medvetenheten om de hälsorisker som är förenade med energi- och funktionsdrycksbranschen. Idag är konsumtionen av energi- och funktionsdryck omdiskuterad, i Sverige har flera företag aktivt valt att marknadsföra sina produkter som en funktionsdryck riktad till träning istället för den ”vanliga” energidrycken. LÄS MER

  2. 2. Energidryckmarknaden - var finns hålen i marknaden? : En kvalitativ ansats kring marknadspositionering på energidryckmarknaden med intervjuer från NOCCO, NAIA och energidryckkonsumenter

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik; Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Anisa Hodzic; Nicki Monsefi; [2020]
    Nyckelord :Positionering; konkurrens; konsumentbeteende; varumärke; energidryck och etablering.;

    Sammanfattning : ABSTRACT Date                                    2020-06-09 Level                                  Bachelor thesis in Business Administration, 15 cr  Institution    School of  Business, Society and Engineering, EST, Mälardalen University. Authors        Hodzic, Anisa                     & Monsefi, Nicki (98/11/06)                        (98/12/18) Title                                    The energy drink market - where are the gaps in the market?  Tutor                                  Aswo Safari Keywords       Positioning, competition, consumer behavior, branding, energy drink and establishment. LÄS MER

  3. 3. Ungdomars konsumtion av koffeinhaltiga drycker - en enkätstudie

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kost- och måltidsvetenskap; Umeå universitet/Institutionen för kost- och måltidsvetenskap

    Författare :William Nairn-Tallén; Johan Gard; [2020]
    Nyckelord :Enkätstudie; energidryck; koffein; koffeinhaltig dryck; sömn; stress; ungdomar;

    Sammanfattning : SammanfattningBakgrund: Energidryck och andra drycker innehållande koffein är vanligt förekommande hos tonåringar i Sverige och andra delar av världen. Mängden koffein varierar beroende på vilken produkt som konsumeras. Det finns gränsvärden där drycker måste förses med varningstext om innehållet överstiger en viss koffeinhalt. LÄS MER

  4. 4. Mechanical and Thermal Characterisation of Polymer Films Exposed to Filling Products

    Master-uppsats, Lunds universitet/Centrum för analys och syntes

    Författare :Erik Vu; [2019]
    Nyckelord :polymer technology; polymerteknologi; Technology and Engineering; Chemistry;

    Sammanfattning : Knowledge on how polymeric materials changes or is affected when exposed to products is of interest and importance for many commercial applications. Understanding the product interaction on packaging materials is the key to preventing errors and increasing the quality of products. LÄS MER

  5. 5. Kalvhälsa i stora besättningar : rutiner för att uppfylla en god kalvhälsa i stora besättningar med kalvamma

    Kandidat-uppsats, SLU/Department of Biosystems and Technology (from 130101)

    Författare :Johanna Bengtsson; [2018]
    Nyckelord :Kalvhälsa; stora besättningar; kalvamma; gruppstorlek; pulvermjölk; helmjölk;

    Sammanfattning : Inom mjölkproduktionen är det kalven som är framtiden, det är därför viktigt att den hålls frisk under sin uppfödningsperiod. Det finns många faktorer som påverkar om en besättning har en god kalvhälsa. LÄS MER