Sökning: "engage"

Visar resultat 1 - 5 av 3027 uppsatser innehållade ordet engage.

  1. 1. Artificiell Intelligens vid Mergers & Acquisitions En kvalitativ studie om hur Artificiell Intelligens påverkar den kommersiella Due Diligence-processen vid Mergers & acquisitions.

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :David Sax; Hannes Hård Af Segerstad; Hugo Törnqvist; [2024-03-06]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : This thesis explores the impact of Artificial Intelligence on the Due Diligence process in Mergers & Acquisitions. The study focuses on the integration of AI in streamlining and enhancing the efficiency of the DD process, traditionally known for being extensive and time-consuming. LÄS MER

  2. 2. The Relationship Status between Flexibility & Loyalty: 'It's Complicated' - Examining the Flexibility of European Integration and Enhanced Cooperation

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Juridiska institutionen

    Författare :Ella Näslund; [2024-02-19]
    Nyckelord :European Union; EU law; European integration; differentiated integration; enhanced cooperation; flexibility; the principle of loyalty;

    Sammanfattning : This thesis examines the ever-evolving landscape of European integration, focusing on differentiation in the shape of enhanced cooperation and flexibility in relation to loyalty. The principle of loyalty, a cornerstone of the European Union, is analysed in the light of differentiated integration, explicitly focusing on enhanced cooperation. LÄS MER

  3. 3. Real vs Reel: Drivers of Consumer Engagement in Online Brand Communities. A Netnographic Study on Red Bull’s Facebook Brand Page

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Moa Lind; Malin Morup; [2024-02-12]
    Nyckelord :Consumer engagement; online brand communities; social media; netnography; authenticity; disengagement; relationship marketing;

    Sammanfattning : Online brand communities contribute to companies by being a digital extension of the brand, enabling a diversified complementary market, and constituting a driving marketing force through consumer engagement. However, with great opportunities comes also great responsibilities, and its challenges. LÄS MER

  4. 4. "Lärare läser betygskriterier och kursplaner som djävulen läser bibeln eller… typ.” : en kvalitativ intervjustudie med sju gymnasielärare om momentet ergonomi i ämnet idrott och hälsa

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för rörelse, kultur och samhälle

    Författare :Elsa Karis; Sanna Andersson; [2024]
    Nyckelord :Ergonomi; Läroplansteorin; Ramfaktorteorin; Idrott och hälsa; Hälsa;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka hur lärare arbetar med ergonomi på gymnasiet i ämnet idrott och hälsa. Studien avser att besvara följande frågeställningar: - Hur tolkas de ergonomiska inslagen i styrdokumenten av gymnasielärare? - Hur arbetar gymnasielärare med ergonomi i ämnet idrott och hälsa? - Vilka möjligheter och begränsningar upplever gymnasielärare vid undervisning om ergonomi? Med utgångspunkt i läroplansteorin och ramfaktorteorin har studien undersökt hur sju behöriga lärare utformar sin undervisning kring momentet ergonomi i idrott och hälsa kurs 1 på gymnasiet. LÄS MER

  5. 5. Var kommer intresset till hyggesfritt skogsbruk ifrån?

    Kandidat-uppsats, SLU/School for Forest Management

    Författare :Andreas Bohman; Eskil Calmered Tersmeden; [2024]
    Nyckelord :skogsvärden; intervjustudie; enkätundersökning;

    Sammanfattning : Hyggesfritt skogsbruk är något som mer och mer ses som ett intressant alternativ för skogsägare. Det diskuteras hyggesfritt skogsbruk i olika debattforum, på nyheter och i politiska sammanhang. Även hos de väletablerade skogsföretagen pågår diskussioner om hyggesfritt. LÄS MER