Sökning: "engagemang lojalitet identitet"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden engagemang lojalitet identitet.

  1. 1. För vissa är det en klocka, för andra är det ett märke

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jesper Lindqvist; Ludwig Pettersson; Eddie Sun Wang; [2023]
    Nyckelord :Engagement; low-high involvement; Personality; identity; interest; Symbolic consumtion; Business and Economics;

    Sammanfattning : This report explores the dynamics of consumer behavior, with a particular focus on brand loyalty and engagement. Through qualitative interviews with five participants, the study examines how individuals’ characteristics, such as background, interests, and lifestyle, influence their relationship with brands. LÄS MER

  2. 2. "Att vara eller icke vara?" : Identifiering ur ett medarbetarperspektiv inom dagligvaruhandeln

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Lilja Hirmiz; Stella Ekström; [2020]
    Nyckelord :Identifiering; identiet; engagemang; lojalitet;

    Sammanfattning : Syfte: Denna studie syftar till att undersöka på vilket sätt medarbetare inom dagligvaruhandeln kan identifiera sig med företaget. Studien ska även bidra till djupare förståelse för vilken betydelse identifiering, engagemang och lojalitet har inom dagligvaruhandeln. LÄS MER

  3. 3. Vi ses fram på torget! : att skapa en mer attraktiv mötesplats på torget i Lidköping

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Patricia Henningsson; Veronica Tigerberg; [2015]
    Nyckelord :Meeting place; Public space; Servicescape; Destination marketing; Event; Marketing; Urban planning; Mötesplats; Offentliga rummet; Serviceomgivning; Destinationsutveckling; Stadsutveckling; Event; Marknadsföring;

    Sammanfattning : Vi ses fram på torget är en uppsats som berör attraktiva mötesplatser i det offentliga rummet. Den postmoderna människan söker återigen kontakt med andra i det offentliga rummet men saknar möjligheten att interagera. LÄS MER

  4. 4. Affective organizational commitment: Känslomässigt engagemang till en av Sveriges största arbetsgivare

    Kandidat-uppsats, Psykologiska institutionen

    Författare :Caroline Jonsson; Marika Lilja; [2012]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Dagens arbetstagare anses vara mer intresserade av att göra karriär än att vara lojal mot en enda arbetsgivare (Parment & Dyhre, 2009). Vad kan då arbetsgivaren göra för att skapa ett engagemang och en lojalitet som knyter arbetstagaren till organisationen så att denne stannar kvar? Denna studie handlar om känslomässigt engagemang, så kallat affective organizational commitment, och är en kvalitativ undersökning. LÄS MER

  5. 5. Så blir din motpart din medpart : en studie i hur relationer skapar identitet

    Magister-uppsats, Ekonomiska institutionen

    Författare :Kerstin Brolén; Elisabet Kernell; [2006]
    Nyckelord :Nätverk; relationer; identitet; hotellbranschen; varumärken;

    Sammanfattning : Bakgrund: Ett industriellt nätverk definieras som ett nät av företag och relationer har kommit att bli en viktig del av de industriella nätverken. En relation har vuxit fram när kunden anser att kund och leverantör tänker på samma sätt. LÄS MER