Sökning: "engagemang lojalitet identitet"
Hittade 5 uppsatser innehållade orden engagemang lojalitet identitet.
1. För vissa är det en klocka, för andra är det ett märke
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : This report explores the dynamics of consumer behavior, with a particular focus on brand loyalty and engagement. Through qualitative interviews with five participants, the study examines how individuals’ characteristics, such as background, interests, and lifestyle, influence their relationship with brands. LÄS MER
2. "Att vara eller icke vara?" : Identifiering ur ett medarbetarperspektiv inom dagligvaruhandeln
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Syfte: Denna studie syftar till att undersöka på vilket sätt medarbetare inom dagligvaruhandeln kan identifiera sig med företaget. Studien ska även bidra till djupare förståelse för vilken betydelse identifiering, engagemang och lojalitet har inom dagligvaruhandeln. LÄS MER
3. Vi ses fram på torget! : att skapa en mer attraktiv mötesplats på torget i Lidköping
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Vi ses fram på torget är en uppsats som berör attraktiva mötesplatser i det offentliga rummet. Den postmoderna människan söker återigen kontakt med andra i det offentliga rummet men saknar möjligheten att interagera. LÄS MER
4. Affective organizational commitment: Känslomässigt engagemang till en av Sveriges största arbetsgivare
Kandidat-uppsats, Psykologiska institutionenSammanfattning : Dagens arbetstagare anses vara mer intresserade av att göra karriär än att vara lojal mot en enda arbetsgivare (Parment & Dyhre, 2009). Vad kan då arbetsgivaren göra för att skapa ett engagemang och en lojalitet som knyter arbetstagaren till organisationen så att denne stannar kvar? Denna studie handlar om känslomässigt engagemang, så kallat affective organizational commitment, och är en kvalitativ undersökning. LÄS MER
5. Så blir din motpart din medpart : en studie i hur relationer skapar identitet
Magister-uppsats, Ekonomiska institutionenSammanfattning : Bakgrund: Ett industriellt nätverk definieras som ett nät av företag och relationer har kommit att bli en viktig del av de industriella nätverken. En relation har vuxit fram när kunden anser att kund och leverantör tänker på samma sätt. LÄS MER