Sökning: "engagemang och sociala medier"
Visar resultat 1 - 5 av 262 uppsatser innehållade orden engagemang och sociala medier.
1. Kvinna, Liv, Frihet: En antropologisk studie om betydelsen av den feministiska proteströrelsen i Iran för svensk-iranska kvinnor
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för globala studierSammanfattning : Jina Mahsa Aminis död har uppmärksammats över hela världen där omfattande manifestationer och reaktioner i den politiska världen har nålat fast kvinnors rättigheter på den politiska tavlan. Denna studie undersöker betydelsen av den feministiska proteströrelsen i Iran för svensk-iranska kvinnor genom att titta på den komplexa frågan om kulturell identitet och dess påverkan. LÄS MER
2. Generation Z - Lojalitetens fiende?
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Examensarbetets titel: “Generation Z - Lojalitetens fiende?”. En kvalitativ studie om Generation Zs relation till varumärkeslojalitet. Seminariedatum: 2024-01-11 Ämne/Kurs: FEKH29, Företagsekonomi: Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå. LÄS MER
3. Förtroendeskapande online : följares syn på influencers och politisk aktivism
L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medierSammanfattning : Uppsatsen “Förtroendeskapande online: Följares syn på influencers och politisk aktivism” är författad av Hanna Kjellgren och Olivia Avendaño på fortsättningskursen i Medie- och kommunikationsvetenskap vid Institutionen för kommunikation och medier vid Lunds universitet. I uppsatsen genomförs en publikstudie utifrån ett autenticitetsperspektiv om hur sociala medieanvändare uppfattar influencers politiska aktivism i sociala medier mot bakgrund av deras växande roll som opinionsbildare de senaste åren. LÄS MER
4. Selfie med Syfte: Influencers som aktivister
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Examensarbetets titel: Influenceraktivism - En kvalitativ studie med narrativ ansats för att ta del av svenska konsumenters upplevelser när influencers använder varumärkesaktivism i sitt varumärke. Ämne/kurs: FEKH29, Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15HP Författare: Elma Hrnjic och Sandra Emelie Sjöström Handledare: Sofia Ulver Nyckelord: Influenceraktivism, Varumärkesaktivism, Konsumentupplevelser, Influencer, Varumärkesautenticitet Syfte: Det övergripande syftet med studien är att undersöka svenska konsumenternas upplevelse när svenska influencers engagerar varumärkesaktivism i sina kanaler på sociala medier. LÄS MER
5. girlhood. : TikTok-trenden “girlhood” som ett uttryck för en ny form av digital feminism?
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medierSammanfattning : Denna studie undersöker digital feminism med utgångspunkt i TikTok-trenden “girlhood”. Studiens syfte är att belysa hur tjejer och unga kvinnor genom deltagande i trenden gör uttryck för en digital feministisk aktivism. LÄS MER