Sökning: "engagerande interaktion"

Visar resultat 1 - 5 av 29 uppsatser innehållade orden engagerande interaktion.

  1. 1. Designmönster i hybridiserade brädspel: En studie om hur dessa påverkar spelar-upplevelsen i Mansions of Madness: Second Edition

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskap

    Författare :Greta Hassler; Vilma Kingsepp; [2023]
    Nyckelord :Hybrid games; board games; game design; design patterns; Hybridspel; brädspel; speldesign; designmönster;

    Sammanfattning : Denna studie undersöker hybrida brädspel, en relativt ny genre av spel som blivit alltmer populär under senare år. En utmaning med att designa engagerande hybridspel är att kombinera analoga och digitala element på ett sätt som förbättrar spelupplevelsen. LÄS MER

  2. 2. Hybridundervisning : Interaktionsupplevelser via digitala verktyg och plattformar ur ett studentperspektiv

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för system- och rymdteknik

    Författare :Paulina Heino; Kajsa Fridehäll; [2023]
    Nyckelord :Hybrid education; Higher education; Digital tools; Digital learning platforms; Interaction; Synchronous interaction; Asynchronous interaction; Hybridundervisning; Högre utbildning; Digitala verktyg; Digitala lärplattformar; Interaktion; Synkron interaktion; Asynkron interaktion;

    Sammanfattning : Digital utbildning erbjuder många möjligheter, men det finns även utmaningar som behöver övervinnas för att fullt ut utnyttja dess potential. En av dessa utmaningar är kvaliteten och effektiviteten hos digitala verktyg och plattformar. LÄS MER

  3. 3. Färgval och egagerande produktinlägg på sociala kanaler. : En kvalitativ studie om hur färgval i produktpaketering hos lyxvarumärken kan förändra konsumenters engagemang på sociala kanaler

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Jack Jerndorf; Zhoobin Kokabidanesh; [2023]
    Nyckelord :Engagement; Luxury products; Color theory; Package design; Social commers; Hedonic value; Engagemang; Lyxprodukter; Färgteori; Förpackningsdesign; Social commers; Hedoniskt värde;

    Sammanfattning : Digitaliseringen har gjort att sociala kanaler blivit en mötesplats mellan konsumenter och varumärken. Konsumenter både interagerar och konsumerar på dessa kanaler idag vilket har gjort att många varumärken har handelsplatser kopplade till sociala kanaler. LÄS MER

  4. 4. ChatGPT - medspelare eller motståndare? : En kvalitativ studie om ChatGPTs möjligheter och utmaningar inom högre utbildning

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Emelie Thelin; Anton Enetjärn; Kerstin Ehiwe; [2023]
    Nyckelord :ChatGPT; Artificial Intelligence; Ethics; Law; Acceptance; Higher Education; Chatbots; Opportunities; Challenges; Teachers; ChatGPT; Artificiell intelligens; Etik; Lag; Acceptans; Högre utbildning; Chattbotar; Möjligheter; Utmaningar; Lärar;

    Sammanfattning : ChatGPT är inte en vanlig AI-chatbot; det är ett kraftfullt verktyg som har tränats för att skapa naturligt språk och kan tillämpas inom högre utbildning. Genom sin förmåga att kunna generera text och svara på frågor kan det vara en ovärderlig tillgång för lärare. LÄS MER

  5. 5. Ensemble som tillval : Samtal om ensemblespel med gymnasieelever som läser musik som tillval

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Kungl. Musikhögskolan/Institutionen för musik, pedagogik och samhälle

    Författare :Hans Karlsson; Hanna Lönnroos; [2023]
    Nyckelord :ensembles; ensemble playing; ensemble teaching; high school; special variant; optional; group dynamics; groups; ensembler; ensemblespel; ensembleundervisning; gymnasium; särskild variant; tillval; gruppdynamik; grupper;

    Sammanfattning : Detta självständiga arbete fokuserar på att utforska hur gymnasieelever som läser ett nationellt program med musik som tillval uppfattar ensemblespel. Syftet med arbetet är att bidra med kunskap om hur dessa elever ser på och upplever ensemblespel. LÄS MER