Sökning: "engelsk skola"

Visar resultat 1 - 5 av 13 uppsatser innehållade orden engelsk skola.

  1. 1. Skönlitteratur i engelskundervisningen : En kvalitativ forskningsstudie om hur grundskolelärare i årskurs 4–6 och bibliotekarier ser på skönlitteratur på engelska

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mälardalens universitet/Utbildningsvetenskap och Matematik

    Författare :Cecilia Hennessy; [2022]
    Nyckelord :engelsk skönlitteratur; engelskundervisning; årskurs 4–6; lärarintervjuer; bibliotekarieintervjuer; bibliotek; läsfrämjande; läsfrämjande strategier; läroplanen.;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka vilken plats engelsk skönlitteratur har i årskurs 4–6 i svenska engelskklassrum. Metoden jag har använt mig av är semistrukturerade intervjuer. För att få en tydlig bild har jag intervjuat både lärare och bibliotekarier för att se hur de arbetar för att främja elevers intresse i läsning. LÄS MER

  2. 2. Spelifieringens plats inom engelskspråkundervisning : En kunskapsöversikt kring användningen av spelifieringinom engelsk språkundervisning

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Max Muskovic; Anes Sukic; [2021]
    Nyckelord :Gamification; language; second language; English; Språkutveckling; vokabulär; grammatik; språk; andraspråk; motivation; skola;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to explore the use of gamification in English language teaching.We intend to investigate what aspects of gamification are commonly used to support studentsin English language development and how teachers can use these elements in an educationalcontext. LÄS MER

  3. 3. Gaming and English language development : En kvalitativ studie om samband mellan användande av MMO-spel och engelsk språkutveckling ur ett lärarperspektiv.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Jönköping/Språk-, litteratur- och mediedidaktik

    Författare :Viktoria Fritzon Sund; [2017]
    Nyckelord :MMO-spel; engelsk språkutveckling; extramural engelska; EE; gaming;

    Sammanfattning : Syftet med den här studien var att undersöka kopplingar mellan användande av MMO-spel och ökad engelsk språkutveckling hos elever i svensk skola ur ett lärarperspektiv. För att besvara syftesfrågorna i studien användes en kvalitativ metod. LÄS MER

  4. 4. Lika värd men hör inte hit : En undersökning om svenska gymnasieelevers attityder till finsk och engelsk brytning

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för nordiska språk

    Författare :Stephen Maconi; [2014]
    Nyckelord :attityder; språkattityder; brytning; uttal; ungdomar; gymnasieelever; finsk; engelsk; matched guise;

    Sammanfattning : I denna uppsats beskrivs en studie av attityder till brytning. Genom ett masktest har attitydernatill finsk och engelsk brytning hos ett femtiotal gymnasieelever på en skola i Mellansverigeundersökts. I en enkät har eleverna angett bedömningar av egenskaper hos sex påhittade läraresom ansöker om att bli deras nya samhällskunskapslärare. LÄS MER

  5. 5. Att börja stort eller smått – en jämförande fallstudie av läs- och skrivundervisning inspirerad av Bornholmsmodellen respektive Phonics Malou Lösaus 19881211-4620

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Åsna Ök; [2014]
    Nyckelord :Phonics; Bornholmsmodellen; Läs- och skrivundervis;

    Sammanfattning : Inom läs- och skrivundervisningen finns en stor mängd sinsemellan varierande metoder, vilka samtliga har – mereller mindre – åtskilda perspektiv på ämnet. I den följande rapporten presenteras några av de mest frekventa,framställda ur nio verksamma pedagogers perspektiv. LÄS MER