Sökning: "engelska årskurs 7-9"

Visar resultat 1 - 5 av 13 uppsatser innehållade orden engelska årskurs 7-9.

  1. 1. The use of Digital Teaching Tools to Support Students with Reading and Writing Difficulties in the Subject English for Grades 7-9

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå,

    Författare :Felicia Edlund; Isra Alshairawi; [2022]
    Nyckelord :Read- and write difficulties; ESL EFL; digital tools;

    Sammanfattning : As a result of the increase of digitalisation in today’s society over the recent years, the Swedish school system requires a certain degree of digital competence amongst teachers. The COVID-19 pandemic has not only accelerated the digitalisation of schools it even forced teaching to become digital for some time. LÄS MER

  2. 2. Translanguaging in the English classroom : A study examining young learners’ attitudes and perceptions of translanguaging in the English classroom.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Stockholms universitet/Institutionen för språkdidaktik

    Författare :Krystal Harris; [2021]
    Nyckelord :Translanguaging; L1; L2; EFL; grades 7-9; English teaching; attitudes; age; proficiency.; Transspråkande; L1; L2; EFL; åk 7-9; engelska undervisning; attityder; uppfattningar; ålder; färdighet.;

    Sammanfattning : Many studies show that language learners see the benefits of using their first language in order to learn second or subsequent languages, while they also see some disadvantages. This reflects dominant ideas in language learning about the importance of keeping languages separate. LÄS MER

  3. 3. Geometriundervisning med digitala verktyg, årskurs 7 – 9 : En studie kring högstadielärares syn på användning av digitala verktyg i geometriundervisning och dess påverkan på elevers lärande

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/Lärande

    Författare :Rasha Altoumaimi; Abir Om Ezzine; [2020]
    Nyckelord :digitization; geometry teaching; orchestration; SAMR; digital tools; mathematics teaching; mathematics didactics; Primary School; digitalisering; geometriundervisning; orkestrering; SAMR; digitala verktyg; matematikundervisning; matematikdidaktik; grundskolan;

    Sammanfattning : Implementering av digitala verktyg har haft inverkan på hur lärare väljer att undervisa i matematikklassrummet de senaste åren. Därför som blivande matematiklärare blir det intressant att undersöka hur lärare ser på hur digitala verktyg påverkar den egna undervisningen och elevernas lärande samt undersöka lärares val av undervisningsmetoder i geometriämnet när användningen av digitala hjälpmedel står i fokus. LÄS MER

  4. 4. What’s the question? : En innehållsanalys av frågor som relateras till texter i läromedel för engelska i årskurs 7-9

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Ida Skoog; [2019]
    Nyckelord :läromedel; läromedelsfrågor; engelskundervisning; läromedelsanalys;

    Sammanfattning : Lärobokstexter är vanligt förekommande i engelskundervisningen, där läromedlen ofta innefattas som vägledning och struktur för läraren och eleverna. Enligt tidigare forskning kan de frågor som relateras till läromedelstexterna ses som en form av stöttning där eleverna genom dem kan främja sin läsförståelse och språkutveckling. LÄS MER

  5. 5. Digitaliserad undervisning med fokus på engelska i årskurs 7-9 : Några lärares upplevelser kring implementeringen av ett digitaliserat läromedel.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan Dalarna/Pedagogiskt arbete

    Författare :Linda Diamant; [2019]
    Nyckelord :digital dexterity; digitalisering; lärares attityd; utvecklingsarbete; digital transformation; förändringsagenter;

    Sammanfattning : Detta arbete syftar till att undersöka vilka attityder fyra engelsklärare samt en lärare i samhällsorienterande ämnen i årskurs 7-9 har till digitalisering i skolan i allmänhet och ett specifikt digitalt läromedel i synnerhet i samma kommun. Arbetet syftar även till att översiktligt redogöra för de olika roller som krävs för förändring. LÄS MER