Sökning: "engelska c gymnasiet"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden engelska c gymnasiet.

  1. 1. Harry Potter i engelskundervisningen : En undersökning på gymnasiet

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Alexandra Medin; Ingeborg Dahlqvist; [2011]
    Nyckelord :Harry Potter; engelskämnet; gymnasiet; intervjustudie; didaktisk läsning; skönlitteratur;

    Sammanfattning : Detta arbete består av en tvådelad studie. Vi har dels tagit reda på huruvida lärare använder sig av Harry Potter-böckerna i engelskundervisningen på gymnasiet, dels gestaltat lärarinformanternas uppfattningar angående användandet av Harry Potter-böckerna i undervisningen. LÄS MER

  2. 2. Med en rationell kunskapssyn som ledstjärna. En textanalys av Ämnesplan för ämnet engelska

    C-uppsats,

    Författare :Petra Jäwert; [2011]
    Nyckelord :engelska; ämnesplan; gymnasiet; läroplansteori; ;

    Sammanfattning : Syfte och frågeställningarDet övergripande syftet med föreliggande uppsats är att klargöra tankestrukturen i Ämnesplan för ämnetengelska för gymnasiet. Uppsatsens frågeställningar är följande:Vad är det för kunskapssyn som framträder i ämnesplanen?Hur påverkar denna kunskapssyn språkundervisningen?MetodMetoden som har använts är den kvalitativa textanalysen. LÄS MER

  3. 3. Att sitta vid en dator är ju inte bild : bildpedagogiska traditioner i en ämnesintegrerad gymnasieskola

    Kandidat-uppsats, Institutionen för Bildpedagogik (BI)

    Författare :Annika Hellman; [2009]
    Nyckelord :ämnesintegrerat arbete; bildpedagogik; gymnasieskolan;

    Sammanfattning : Bildtraditioner, ämnesintegrering och elevperspektiv är viktiga ingredienser i denna C-uppsats. Undersökningen tar sin plats på en gymnasieskola som arbetar ämnesintegrerat, KF Gymnasiet, där jag själv är bild- och medielärare. LÄS MER

  4. 4. Formativ bedömning med fokus på ämnena Matematik, Engelska samt Idrott och Hälsa på gymnasiet och i år 7-9.

    C-uppsats, Göteborgs universitet/Sociologiska institutionen

    Författare :Jonatan Gniste; Ulf Ligner; [2009]
    Nyckelord :assessment for learning; formative assessment; for;

    Sammanfattning : ___________________________________________________________________________ Uppsatsens syfte är att undersöka formativ bedömning utifrån ett lärar- och rektorsperspektiv. Vi är intresserade av att hitta en så exakt definition som möjligt på vad formativ bedömning egentligen innebär, samt försöka ta reda på hur begreppen summativ och formativ bedömning har vuxit fram. LÄS MER

  5. 5. IV-elever : - En studie av elever som har gått det individuella programmet på gymnasiet

    Kandidat-uppsats, Institutionen för samhällsvetenskap

    Författare :Moa Blom; [2009]
    Nyckelord :elever; gymnasieprogram; individuella programmet; symbolisk interaktionism; signifikante andre;

    Sammanfattning : ABSTRACT C-uppsats i sociologi Författare: Moa Blom Titel: IV-elever – En studie av elever som har gått det individuella programmet på gymnasiet Det individuella programmet på gymnasiet är ett omdebatterat ämne. Det pågår diskussioner om dess existens och utformning. LÄS MER