Sökning: "engelska dysthe"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden engelska dysthe.

  1. 1. Autentiska frågor i läromedel i engelska : En studie av fördelningen mellan autentiska och icke-autentiska frågor i läromedel i engelska for skolår 9

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Chrisman Ländell; [2012]
    Nyckelord :autentiska frågor; läromedelsanalys; engelskundervisning;

    Sammanfattning : Bland annat Dysthe (1996) och Tornberg (2000) förespråkar en flerstammig klassrumsinteraktion där en monologisk kommunikation med en lärare som överfor kunskap till eleverna ersätts med en dialogisk kommunikation där elevers röster blir hörda och integrerade i undervisningen. Därav behöver läraren ställa så kallade autentiska frågor – frågor som söker en tolkning, erfarenhet, åsikt, känsla eller annan information av den tillfrågade och som inte har något givet rätt eller fel svar som den som ställer frågan känner till i förvag. LÄS MER

  2. 2. Låt mig tala! En studie om lärares attityder gentemot tala engelska i språk undervisningen

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen för Pedagogik

    Författare :Daniel Ask; Solveig Ivarsson; Lisa Lönqvist; [2009]
    Nyckelord :speaking; second language learning; teaching; pedagogy; teachers attitudes; tala; lärarattityder; andraspråksinlärning;

    Sammanfattning : Background:The curriculum for English underlines the importance of speaking. Pupils and teachers should speak English in the classroom. The study’s theoretical frame is based on Dysthe socio cultural perspective. Pupils need to use the language in order to gain knowledge. LÄS MER