Sökning: "engelska i reklam"
Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden engelska i reklam.
1. The Secret Trade : Booksellers, advertisement and sexually transmitted diseases in eighteenth-century London
Master-uppsats, Stockholms universitet/Historiska institutionenSammanfattning : This thesis examines the relationship between booksellers, medicine for sexually transmitted diseases, and advertising in eighteenth-century London. The analysis is based on trade cards, prints and advertisement in newspapers and periodicals. LÄS MER
2. Typopa : En presentationsapp för grundskolan
Kandidat-uppsats, Konstfack/Grafisk design & illustrationSammanfattning : Grafisk design och illustration är en viktig del av grundskoleundervisningen, utan att en kanske tänker på det. Skolbarn är omgivna av bokstäver, typsnitt, färger, foton, illustrationer och får ofta arbeta med att komponera bild och text. LÄS MER
3. A study of the use of English and other languages in TV-commercials in Sweden
Kandidat-uppsats, Institutionen för språk, litteratur och interkulturSammanfattning : This investigation is about the English language in Swedish TV-commercials. Theinvestigation shows that there are commercials in Sweden that involve other languages thanSwedish. The languages found in this study apart from Swedish were English, Italian andGerman. The results show that the most common language was Swedish, which was used in405 (96. LÄS MER
4. Kulturkrock : Vad ett svenskt företag bör ta hänsyn till vid etablering i Kina
Kandidat-uppsats, JTH, Industriell organisation och produktionSammanfattning : Idag lockas företag från andra länder att etablera sig på den kinesiska marknaden, eftersom Kina genom sin ökade ekonomi nu är en av de ledande länderna i världen. I samband med detta ökar utbudet av marknadsföring för företagen i Kina. LÄS MER
5. Viktlös Foundation med en fulländad Finish för Highlighteffekt Att översätta engelska reklamtexter till svenska
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för svenska språketSammanfattning : Vardagsspråk och sociala värderingar ligger till grund för det språk som används i reklamtexter. Trots att reklamspråket har utmärkande egenskaper som är globala i flera avseenden så finns det också kulturella och lingvistiska skillnader vilka försvårar standardiseringen av reklamtexter. LÄS MER