Sökning: "engelska läroböcker"

Visar resultat 16 - 20 av 74 uppsatser innehållade orden engelska läroböcker.

  1. 16. Bilder och text i läroböcker, så kan lärare bättre ta till sig av innehållet : En multimodal läromedelsanalys av tre läroböcker i ämnet engelska för årskurs fyra

    M1-uppsats, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Josipa Bilic; [2020]
    Nyckelord :multimodal; text analysis; english; fourth grade; multimodal; textanalys; engelska; fjärde klass;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to analyze and compare the connection between pictures and text in three textbooks, in english, in the expectation to reach a didactic perspective that can facilitate in working with texts with students, in fourth grade.  How well do pictures and text correspond with each other in three textbooks that have been chosen for the fourth grade, in english?  What are the differences and similarities between the three textbooks seen from a multimodal perspecive? The result showed that there was an interaction between the different types of text types and the images, in all three textbooks. LÄS MER

  2. 17. Är England och USA de enda engelsktalande länderna? En läromedelsanalys av engelska läroböcker.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Maja Schols; Isabelle Frank; [2020]
    Nyckelord :Läromedelsanalys; eurocentrism; engelska; årskurs 4–6; länders framställning.;

    Sammanfattning : Studiens syfte var att i förhållande till eurocentrismen undersöka vilka engelsktalande länder som representeras samt hur de länderna framställs i läroböcker för ämnet engelska för årskurs 4–6. I studien har två frågeställningar besvarats vilka var: Vilka länder finns representerade i läroböckerna? och Hur framställs länderna i läroböckerna? Den teoretiska utgångspunkten för studien har utgått från teorier om eurocentrism. LÄS MER

  3. 18. Digitala medier i engelskundervisningen för årskurs 4-6 : En uppsats om hur undervisning med digitala medier kan påverka elevers inre motivation att lära sig engelska

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :David Fredriksson; [2020]
    Nyckelord :Intrinsic motivation; English teaching; digital media; English coursebooks; out-of-class learning; Inre motivation; Engelskundervisning 4-6; Digitala medier; engelska läroböcker; fritidsengelska;

    Sammanfattning : The aim of this essay is to examine how digital media are used during English teaching in Sweden for students in grades 4-6. The reason is that students in those grades practice a lot of English out of class, especially when they use different digital medias such as computer games, TV-shows, YouTube etcetera. LÄS MER

  4. 19. 1970s and 1980s Representations of British Cultural Identity in Textbooks used in ESL Education in Swedish Upper-secondary Schools

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Jessica Olsson; [2020]
    Nyckelord :Textbook analysis; ESL education; upper-secondary school; representation; British cultural identity; discourse theory; theory of stereotyping; views on culture.;

    Sammanfattning : The aim of this study is to examine how British culture and British cultural identity is discursively constructed and represented in two texts, including images accompanying the texts, found in two textbooks used in the foundation course for English as a second language in the Swedish upper-secondary school, the textbooks published in the 1970s and the 1980s respectively. The aim also includes to see if British cultural identity is represented in a stereotypical manner and to see which views on culture are present in the texts. LÄS MER

  5. 20. Undervisning i lässtrategier: En fallstudie av nyanlända elevers väg till en mer reflerkterande läsning i engelska

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Hanna Kavalenka; [2019]
    Nyckelord :engelska; främmande språk; läsförståelse; lässtrategier; nyanlända; språkutveckling;

    Sammanfattning : Språkintroduktion är ett introduktionsprogram för nyanlända ungdomar. Programmet har vuxit markant under de senaste åren på grund av den ökade invandringen till Sverige. Utbildningen borde dock effektiviseras mot bakgrund av att många språkintroduktionselever fastnar i utbildningssystemet. LÄS MER