Sökning: "engelskundervisning 1-3"

Visar resultat 1 - 5 av 19 uppsatser innehållade orden engelskundervisning 1-3.

  1. 1. I vilken utsträckning stöttar läromedel elevers utveckling av förmågor? : En kvalitativ och kvantitativ jämförelse av digitala och traditionella läromedel i engelskämnet

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknik

    Författare :Matilda Sturesson; [2022]
    Nyckelord :engelskundervisning; hörförståelse; läromedelundersökning; skrivutveckling; språkutveckling;

    Sammanfattning : Studiens syfte var att belysa i vilken omfattning förmågorna skriva, tala och lyssna fokuseras i fyra olika engelskläromedel för årskurs 3. I en kvalitativ metod innehållande kvantitativa överväganden granskades och analyserades de digitala läromedlen Happy year 3, Engelska 1-3, och de tryckta läromedlen Learn English och What’s up. LÄS MER

  2. 2. Grammatikundervisning i den tidiga engelskundervisningen : En enkät- och intervjustudie om lågstadielärares uppfattningar och didaktiska val

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan Dalarna/Institutionen för lärarutbildning

    Författare :Lina Larsson; [2022]
    Nyckelord :Grammatik; uppfattningar; didaktik; explicit; implicit; lågstadiet;

    Sammanfattning : Idag existerar spridda och motstridiga uppfattningar om grammatik ska inkluderas eller exkluderas ur den tidiga engelskundervisningen, däremot är det brist på forskning som undersöker detta i relation till elever i lågstadieåldern. Ur detta forskningsgap uppkom idén till studien. LÄS MER

  3. 3. A Study of Teachers’ Perspective on Use of Visual Aid in English Education in Primary School, Year 1-3

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för kultur, språk och medier (KSM)

    Författare :Jenny Linde; [2022]
    Nyckelord :English education; Foreign language learning; Primary school; Young language learners; Visual aid; Pictures; Drama; Film.;

    Sammanfattning : People have need for different aid supporting them when learning a foreign language and most of us benefit from the use of more than one aid. Teachers offer a variety of techniques when teaching English, to ensure that as many pupils as possible are able to assimilate English education. LÄS MER

  4. 4. Läroböckernas vara eller icke vara : En studie av lärares användning av läromedel i engelskundervisningen i årskurs 1–3

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mälardalens universitet/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Diana Linna; Nathalie Nystedt; [2021]
    Nyckelord :engelsklärare; engelskundervisning; engelskämnet; enkätundersökning; lärobok; läromedel; variation; årskurs 1–3;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att fördjupa kunskaperna om lärares användning av förlagsutgivna läroböcker och andra läromedel i engelskundervisningen. Studien bygger på tre forskningsfrågor: Vilket eller vilka läromedel används av de deltagande lärarna i engelskundervisningen i årskurs 1–3? Vilka åsikter har lärarna om förlagsutgivna läroböcker och vad används de till i engelskundervisningen i årskurs 1–3? Vilka faktorer inverkar på lärarnas val av lärobok i engelskundervisningen i årskurs 1–3­­? För att besvara forskningsfrågorna i denna studie har en digital enkätundersökning tillämpats som datainsamlingsmetod. LÄS MER

  5. 5. Lärares uppfattningar om språkanvändningen inom engelskundervisningen i årskurs 1–3 med fokus på flerspråkighet

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan Dalarna/Institutionen för lärarutbildning

    Författare :Erik Halvdansson Lönn; [2021]
    Nyckelord :Flerspråkighet; Målspråksanvändning; Transspråkande; Engelskundervisning årskurs 1–3.;

    Sammanfattning : I dagens klassrum möter lärare elever med mer varierande språkerfarenheter i störreutsträckning än tidigare. Studiens fokus på flerspråkighet åskådliggör fler aspekterav flerspråkiga elevers kunskapsinhämtning än den traditionella målspråksdominerandesynen på andraspråksinlärning. LÄS MER