Sökning: "engelskundervisning"

Visar resultat 11 - 15 av 279 uppsatser innehållade ordet engelskundervisning.

  1. 11. Användning av textböcker i undervisningen av ämnet engelska : en kunskapsöversikt

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Ida Borck; Felicia Rönnefeldt; [2023]
    Nyckelord :Textböcker; läromedel; undervisningsmaterial; undervisningsstrategier; engelska som andraspråk;

    Sammanfattning : Skolan har enligt styrdokumenten en skyldighet och ett ansvar att på bästa sätt ge eleverna möjligheter att utveckla kunskaper och värden. På grund av den globalisering som har skett och fortfarande sker ökar individens behov av goda kunskaper i engelska för att kunna verka som samhällsmedborgare i en global värld. LÄS MER

  2. 12. Lärares varierade undervisning och elevers uppfattningar : En kombinerad metodstudie inom engelskundervisningen i årskurs 4 till 6

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mälardalens universitet/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Yahye Liibaan; [2023]
    Nyckelord :varierad undervisning; engelskundervisning; mellanstadiet; observation; intervju; enkät; Sverige;

    Sammanfattning : Syftet med den här studien är att se hur de deltagande lärarna använder varierad undervisning inom engelskämnet i årskurs 4–6 och hur eleverna uppfattar undervisningen. Metoderna som användes i studien var observationer, intervjuer och enkäter. Studiens resultat visar att lärarna använde sig av varierad undervisning olika mycket. LÄS MER

  3. 13. Stimulerar läromedel i engelska för årskurs 5 till språkinlärning? : En komparativ studie av textböcker och övningsböcker för årskurs 5, utifrån Krashens Theory of Second Language Acquisition.

    L2-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Rojhat Aslan; Jonatan Isacsson; [2023]
    Nyckelord :Nyckelord: Engelskundervisning; Läromedel; Krashen; Optimal input; Language Acquisition;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka vilket manöverutrymme läromedel i engelskundervisningen ger till språkförvärvande med fokus på Stephen Krashens hypotes om optimal språkstimulans. Tre forskningsfrågor undersöks:   1. Hur begripligt är språket i läromedel som används i engelskundervisning i svenska skolor idag? 2. LÄS MER

  4. 14. Högpresterande elever klarar sig själva, eller? : En kvalitativ studie kring undervisning för högpresterande elever i engelskämnet för årskurs 4-6

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mälardalens universitet/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Nina Askerlund; Matilda Melin; [2023]
    Nyckelord :högpresterande elever; engelskundervisning; mellanstadiet; differentierad undervisning; Sverige; kvalitativ intervju;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att undersöka arbetssätt som gynnar högpresterande elever i ämnet engelska i årskurs 4–6. För att uppnå syftet genomfördes semistrukturerade intervjuer med åtta engelsklärare i mellanstadiet. LÄS MER

  5. 15. Datorspel: väg in till språkutveckling : En litteraturstudie om hur datorspel kan användas som ett verktyg för att utöka elevernas vokabulär i engelskundervisning

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Zeineb Melek; [2023]
    Nyckelord :Vygotskij; English education; vocabulary; motivation; computer games;

    Sammanfattning : The aim of this study review is to seek knowledge about how computer games affect students' motivation and vocabulary in English teaching. This paper will also examine the challenges that may occur when including games in education. LÄS MER