Sökning: "enhetligt platsvarumärke"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden enhetligt platsvarumärke.

  1. 1. Alla för destinationen, destinationen för alla : En kvalitativ studie om ledarskap och samverkan mot ett enhetligt platsvarumärke

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Petra Arvidsson; Evelina Sjöberg; Julia Svalling; [2017]
    Nyckelord :Place brand; place branding; leadership and controlling; cooperation and partnership; coherent brand; Platsvarumärke; platsvarumärkesbyggande; samverkan och samarbete; ledning och styrning; enhetligt platsvarumärke;

    Sammanfattning : Syfte och forskningsfrågor:Syftet med studien är att undersöka hur platser arbetar med varumärkesbyggande i en konkurrenskraftig miljö. Med detta syfte som bakgrund formuleras följande tre forskningsfrågor med fokus på platsvarumärke: 1. Hur påverkar ledarskap och styrning ett varumärke för en plats? 2. LÄS MER

  2. 2. Platsers varumärkesuppbyggnad – ett pussel.

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Olivia Larsson; Alice Banelind; [2015]
    Nyckelord :Helsingborg; platsutveckling; varumärkesuppbyggnad; samarbete; vision; målgrupp; platsmarknadsföring; storytelling; Social Sciences;

    Sammanfattning : I och med vår världs globalisering har konkurrensen mellan platser om resurser, företagsamhet, investeringar, besökare och invånare ökat. Till följd av detta är det idag viktigt att differentiera sig genom att engagera sig i platsutveckling genom uppbyggnaden av platsens varumärke. LÄS MER