Sökning: "enjoyable learning"

Visar resultat 1 - 5 av 68 uppsatser innehållade orden enjoyable learning.

  1. 1. Designing for Learning in Enterprise Software - An explorative case study investigating admin user needs for learning, instruction, and information retrieval.

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Fredrik Horn; [2023-07-19]
    Nyckelord :Enterprise software; Employee Training; Admin Users; Learning; Instruction; Information retrieval; User-Centered Design; Innovation;

    Sammanfattning : Enterprise software plays a vital role in an organization's path to operational excellence and competitiveness. Whether or not the company is able to reap the rewards of the enterprise software depends largely on the extent to which the software is adopted effectively, meaning used with a high level of proficiency by its users. LÄS MER

  2. 2. “Jag vill gärna se lite framgång innan jag tycker det är kul” : Några högstadieelevers livsberättelser kring upplevelser av matematik och lärmiljö

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Annika Parris; Ida Sandberg; [2023]
    Nyckelord :Begriplighet; hanterbarhet; lärmiljö; matematiksvårigheter; meningsfullhet; motivation;

    Sammanfattning : Sammanfattning/Abstract Parris, Annika och Sandberg, Ida (2023). “Jag vill gärna se lite framgång innan jag tycker att det är kul” - Några högstadieelevers livsberättelser kring upplevelser av matematik och lärmiljö. LÄS MER

  3. 3. Peer-to-Peer Competitive Gamification Approach to Increase Students’ Motivation.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för datavetenskap och medieteknik (DM)

    Författare :Lubna Snobar; [2023]
    Nyckelord :E-learning; Gamification; P2P challenges; Survey; Motivation;

    Sammanfattning : Education is a main target that societies thrive to enhance. Though it requires hard discipline for some students. One can use methods of gamification to enhance the process of learning. We know that gamifying a process has a good impact on changing the behavior of the participant in this process. LÄS MER

  4. 4. Lekfull matematik : En kvalitativ studie om förskollärares uppfattningar kring matematik integrerat med lek

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Rebecca Fallqvist; Sara Berggren; [2023]
    Nyckelord :mathematics; play; preschool; preschool teachers; toddlers; de yngsta barnen; förskola; förskollärare; lek; matematik;

    Sammanfattning : Studien syftar till att undersöka hur förskollärare uppfattar att matematik kan integreras med lek samt hur de planerar och genomför detta arbete. Studien utgår från variationsteorin där de centrala begrepp som lyfts är lärandeobjekt, kritiska aspekter och variationsmönster. LÄS MER

  5. 5. Lärares beskrivningar av möjligheter och utmaningar i matematikundervisning med programmering

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mälardalens universitet/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Mansur Rassooli; Sarvenaz Soofi Wiklander; [2023]
    Nyckelord :Mathematics teaching; programming; coding; digital competence; teacher competence and problem solving.; Matematikundervisning; programmering; kodning; digital kompetens; lärarkompetens och problemlösning.  ;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka vilka utmaningar och möjligheter F-3 lärare upplever att de möter när de tillämpar programmering i matematikundervisningen samt vilka kompetenser de anser sig behöva. Enligt tidigare forskning saknar F-3 lärare kunskaper för att lära ut matematik genom att tillämpa programmering i matematikundervisningen. LÄS MER