Sökning: "enkät ICA"
Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden enkät ICA.
1. Involvement of store personnel in the innovation process
Master-uppsats, KTH/Maskinkonstruktion (Inst.)Sammanfattning : For companies to remain competitive, a continuous supply of new value to the market is required. According to many, the success and survival of a company depend on its ability to innovate. Studies show, however, that as much as 80-90% of product launches in the grocery retail industry fail. LÄS MER
2. Klimatsmart mat och matinköp hos studenter : Kan användningen av en app minska koldioxidutsläpp från mat?
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Mat står för en stor del av världens koldioxidutsläpp. Att börja leva hållbart blir mer viktigt i dagens samhälle, men samtidigt ändrar inte en stor del av befolkningen på sitt beteende. LÄS MER
3. Källsortering i Halmstad: En studie om vad som kan få fler invånare att sortera sitt avfall
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskapSammanfattning : In the residual waste bags in the municipality of Halmstad, only 28% of the waste was sorted correctly according to the pick analysis from spring 2018. In the municipality's new waste plan from 2019, one of the objectives is that this number should be 75% in 2025. LÄS MER
4. En kasse kunskap : En kvantitativ enkätstudie om ICAs vegetariska matkassetjänst, utveckling av matlagningskunskap och attityd till vegetarisk mat.
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Enheten för restauranghögskolanSammanfattning : Att minska köttkonsumtionen är ett steg att dämpa klimatförändringarna. För att gå över till en mer växtbaserad kost behövs mer kunskap om vegetarisk matlagning. Kunskapen om matlagning har dock minskat över tid, en orsak till detta anses vara tidsbristen som finns i samhället. LÄS MER
5. Tobak på 2000-talet : Marknadsföring och uppfattning av Philip Morris
Kandidat-uppsats, Medier och kommunikationSammanfattning : I denna uppsats har vi gjort en studie där syftet är att undersöka hur tobaksföretaget Philip Morris använder marknadskommunikationen i sin kommunikation av varumärket Marlboro och deras produkter. Denna uppsats är uppbyggd på tre frågeställningar: Hur marknadskommunicerar Philip Morris sitt varumärke och produkter? Vilka aspekter är det konsumenterna tänker på när de ska köpa cigaretter? Upplever konsumenterna någon påverkan från tobaksföretagens marknadskommunikation? I vår studie har vi valt att en kvantitativ studie som genomfördes i form av en enkätstudie och den besvarades endast av rökare. LÄS MER