Sökning: "enkät butik"

Visar resultat 1 - 5 av 35 uppsatser innehållade orden enkät butik.

  1. 1. Minskning av matsvinn i hushållen: olika analysmetoder, liknande resultat : en litteraturstudie

    Magister-uppsats, SLU/Dept. of Energy and Technology

    Författare :Cristina Randelin; [2023]
    Nyckelord :livsmedelsavfall; matavfall; konsument; livsmedelskedjan; hållbarhet;

    Sammanfattning : Minskning av matsvinn är ett av delmålen i FN:s Agenda 2030, en handlingsplan för omställning till ett hållbart samhälle. Globalt ska matsvinnet halveras per person i butik och konsumentled och minskas längs hela livsmedelskedjan till år 2030. LÄS MER

  2. 2. Faktorer som ökar arbetstillfredsställelsen och arbetsmotivationen hos anställda inom handels : En kvantitativ studie

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för sociala och psykologiska studier (from 2013)

    Författare :Emma Widström; [2023]
    Nyckelord :Job satisfaction; work motivation; hygiene factors; motivation factors; trade employees; Arbetstillfredsställelse; arbetsmotivation; hygienfaktorer; motivationsfaktorer; handelsanställda;

    Sammanfattning : Syftet med studien var att undersöka hur upplevelsen av olika arbetssituationer predicerar arbetstillfredsställelse och arbetsmotivation hos handelsanställda. Arbetssituationerna utgjordes av hygienfaktorerna ledarskap och tidsupplevelse samt motivationsfaktorerna individuella inre upplevelser och autonomi från Herzbergs tvåfaktorteori. LÄS MER

  3. 3. Konsumentbeteende inom fast fashion-branschen : En kvantitativ studie kring konsumentbeteendet inom fast fashion-branschen

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad

    Författare :Tirej Hajji-Othman; Oliver Holmström; [2023]
    Nyckelord :Fast fashion; consumer behavior; influencing factors; price; assortment; sustainability; slow fashion; Snabbmode; konsumentbeteende; påverkande faktorer; pris; sortiment; hållbarhet; långsammode;

    Sammanfattning : The aim of the study is to further understand the factors influencing consumer behavior in the fast fashion segment. The study is done from a consumer perspective where 84 consumers were asked questions regarding their preferences, behaviors, and habits while shopping, and which aspects they are most keen about while visiting fast fashion stores. LÄS MER

  4. 4. Konsumenters uppfattningar av miljöpåverkan från e-handel - En undersökning av unga konsumenters uppfattningar av miljöpåverkan för olika leveransalternativ vid e-handel

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Lisa Ljungberg; [2022-09-01]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Den globala uppvärmningen är ett ämne som ofta lyfts fram i media och som kräver att samhället gör vissa förändringar för att minska på utsläppen av växthusgaser. I Sverige står transport för en tredjedel av dessa utsläpp. LÄS MER

  5. 5. Involvement of store personnel in the innovation process

    Master-uppsats, KTH/Maskinkonstruktion (Inst.)

    Författare :Folke Bosund; Martin Svanteson; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : For companies to remain competitive, a continuous supply of new value to the market is required. According to many, the success and survival of a company depend on its ability to innovate. Studies show, however, that as much as 80-90% of product launches in the grocery retail industry fail. LÄS MER