Sökning: "enkät halmstad"

Visar resultat 1 - 5 av 76 uppsatser innehållade orden enkät halmstad.

  1. 1. ChatGPT som verktyg i matematikundervisning : En interventionsstudie på gymnasienivå

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Oliver Willbrink; Martin Åsljung; [2024]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : I den här studien har vi undersökt hur gymnasieelever upplevde ChatGPT-3.5sförmåga att vara verktyg i matematikundervisningen. Vi tittade även på hur eleveranvände ChatGPT-3.5 som verktyg i matematikundervisningen. LÄS MER

  2. 2. Svenska privatpersoners investeringsbeteende: Kryptomarknaden : En kvantitativ studie om hur svenska privatpersoner investerar i kryptovalutor

    Magister-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Emil Karlsson; Jackie Lu; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Titel:  Svenska privatpersoners investeringsbeteende: Kryptomarknaden - En kvantitativ studie om hur svenska privatpersoner investerar i kryptovalutor Bakgrund: Kryptomarknaden har på senare år blivit alltmer populär och visat på en stark tillväxt. Trots detta förblir den en oförutsägbar och riskfylld marknad för investeringar. LÄS MER

  3. 3. Tjejers intention till avhopp inom ungdomsfotboll : En kvantitativ studie som belyser tjejers intention till avhopp inom ungdomsfotboll

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för hälsa och välfärd

    Författare :Moa Samuelsson; [2023]
    Nyckelord :Motivational climate; goal orientations; competence; intentions to drop out; Motivationsklimat; målorienteringar; kompetens; intention till avhopp;

    Sammanfattning : Syftet med föreliggande studie är att undersöka de direkta och indirektainteraktionseffekterna mellan upplevt motivationsklimat (uppgifts och prestation),målorienteringar (uppgifts och ego), upplevd kompetens och intention till avhopp bland tjejerinom ungdomsfotbollen. Studien är en kvantitativ tvärsnittsstudie där totalt 157fotbollsspelande ungdomstjejer, i åldrarna 15-19 (M= 16,35, SD= 1,40) år deltog. LÄS MER

  4. 4. Modersmål i förskolan : En enkätstudie om faktorer som synliggör osäkerhet hos förskolepersonal i att arbeta med andra modersmål än svenska i förskolans verksamhet.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Maja Galvig Strandahl; Pernilla Svensson; [2023]
    Nyckelord :Modersmål; förskolepersonal; förskola; osäkerhet; interkultur;

    Sammanfattning : Studien belyser arbete med andra modersmål än svenska i förskolan ur förskolepersonals perspektiv. Syftet med studien är att undersöka eventuella faktorer som kan synliggöra osäkerhet hos förskolepersonal i hur de ska arbeta med barns olika modersmål. Utifrån syftet formulerades två frågeställningar. LÄS MER

  5. 5. Konsumentbeteende inom fast fashion-branschen : En kvantitativ studie kring konsumentbeteendet inom fast fashion-branschen

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad

    Författare :Tirej Hajji-Othman; Oliver Holmström; [2023]
    Nyckelord :Fast fashion; consumer behavior; influencing factors; price; assortment; sustainability; slow fashion; Snabbmode; konsumentbeteende; påverkande faktorer; pris; sortiment; hållbarhet; långsammode;

    Sammanfattning : The aim of the study is to further understand the factors influencing consumer behavior in the fast fashion segment. The study is done from a consumer perspective where 84 consumers were asked questions regarding their preferences, behaviors, and habits while shopping, and which aspects they are most keen about while visiting fast fashion stores. LÄS MER