Sökning: "enkät kläder"
Visar resultat 1 - 5 av 47 uppsatser innehållade orden enkät kläder.
1. Handla ultra fast fashion, igen? : - En kvantitativ om konsumentbeteende inom ultra fast fashion
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Ultra fast fashion är ett relativt nytt fenomen som definieras som företag som producerar kläder på kort tid och säljer dessa till lågt pris. Snabb förändrade trender i kombination med korta marknadsföringsvägar gör det möjligt för ultra fast fashion att växa. LÄS MER
2. Konsumentbeteende inom fast fashion-branschen : En kvantitativ studie kring konsumentbeteendet inom fast fashion-branschen
Kandidat-uppsats, Högskolan i HalmstadSammanfattning : The aim of the study is to further understand the factors influencing consumer behavior in the fast fashion segment. The study is done from a consumer perspective where 84 consumers were asked questions regarding their preferences, behaviors, and habits while shopping, and which aspects they are most keen about while visiting fast fashion stores. LÄS MER
3. Vad är det ni har för attityd generation Z? : Varför köper vissa second hand kläder och vissa inte?
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : SAMMANFATTNING Datum: 13 januari 2022 Nivå: Kandidatuppsats I företagsekonomi, 15 hp Institution: Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens Universitet Författare: Rebecca Ahlberg Elin Borgström (99/05/16) (97/05/16) Titel: Vad är det ni har för attityd generation Z? Varför vissa köper second hand kläder och vissa inte. Handledare: Ulf Andersson Nyckelord: Second hand kläder, miljö, konsumentbeteende second hand, attityder second hand kläder, hållbarhet. LÄS MER
4. Kommer den passa? : En triangulär studie om hur svenska konsumenters digitala konsumentupplevelse påverkas av storleksguider och miljöpåverkan
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhetSammanfattning : Med digitaliseringens framfart har detaljhandel inom mode-industrin till stor del gått från fysiska butiker till e-butiker eller flerkanalig försäljning. Detta har skapat ett problem där konsumenter som handlar kläder online stöter på en osäkerhet när det kommer till storlekar. LÄS MER
5. A qualitative study of hallway furniture design
Master-uppsats, Lunds universitet/InnovationSammanfattning : Detta examensarbete genomfördes i samarbete med AFRY och deras kund Homezan som specialiserar sig på design av möbler producerade i naturmaterial. Bakgrunden till arbetet myntades genom företagets önskan att utöka deras produktsortiment med hallmöbler. LÄS MER