Sökning: "enkät konsumentbeteende"

Visar resultat 1 - 5 av 43 uppsatser innehållade orden enkät konsumentbeteende.

  1. 1. EMV - köps för att det är billigt, eller?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Ebba Reuterwall; Austeja Jagintaviciute; Klas Ekstrand; [2024]
    Nyckelord :Egna märkesvaror; EMV; attityd; konsumentbeteende; lågkonjunktur; inflation; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel: EMV - köps för att det är billigt, eller? Datum för seminarium: 2024-01-10 Kurs: FEKH29 Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15HP Författare: Klas Ekstrand, Austeja Jagintaviciute och Ebba Reuterwall Handledare: Sofia Ulver Frågeställning: Hur ser sambandet mellan upplevd försämrad ekonomi och konsumentens förhållande till EMV under en lågkonjunktur i Sverige? Studiens syfte: Studiens syfte är att utreda konsumentattityd och konsumentbeteende i förhållande till EMV-varor på den svenska marknaden under tider av nationell ekonomisk kris med lågkonjunktur och inflation. Teoretiskt ramverk: Studiens teoretiska ramverk tar utgångspunkt i Burton, Liechtenstein, Netemeyer & Garretsons (1998) modell som visar vilka samband det finns mellan EMV-attityd och variablerna Konsument-pris-uppfattning, konsumentbeteenden samt affärsbenägenhet. LÄS MER

  2. 2. ONLINE KUNDRECENSIONERS PÅVERKAN PÅ KONSUMENTERS KÖPINTENTION INOM HOTELLBRANSCHEN : En kvantitativ studie

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Alexandra Eklund; Emma Lundström; Emma Sahlberg; [2023]
    Nyckelord :Online kundrecensioner; köpintention; hotellbranschen; konsumentbeteende;

    Sammanfattning : Syftet med studien var att undersöka i vilken utsträckning konsumenter inom hotellbranschen påverkas av konsumentrecensioner online, och vilka faktorer som haft inverkan på i vilken utsträckning konsumenter var mottagliga för kundrecensioner. Faktorer som kvantiteten och kvalitet på recensioner, recensionens plattform, om recensionen var positiv eller negativ, varumärkeskännedom och tidens relevans. LÄS MER

  3. 3. Handla ultra fast fashion, igen? : - En kvantitativ om konsumentbeteende inom ultra fast fashion

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi

    Författare :Julia Deborg; Tanja Nestserava; [2023]
    Nyckelord :consumer behavior; ultra fast fashion; consumption; self-conscious emotions; market segmentation; konsumentbeteende; ultra fast fashion; konsumtion; självmedvetna känslor; marknadssegmentering;

    Sammanfattning : Ultra fast fashion är ett relativt nytt fenomen som definieras som företag som producerar kläder på kort tid och säljer dessa till lågt pris. Snabb förändrade trender i kombination med korta marknadsföringsvägar gör det möjligt för ultra fast fashion att växa. LÄS MER

  4. 4. Konsumentbeteende inom fast fashion-branschen : En kvantitativ studie kring konsumentbeteendet inom fast fashion-branschen

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad

    Författare :Tirej Hajji-Othman; Oliver Holmström; [2023]
    Nyckelord :Fast fashion; consumer behavior; influencing factors; price; assortment; sustainability; slow fashion; Snabbmode; konsumentbeteende; påverkande faktorer; pris; sortiment; hållbarhet; långsammode;

    Sammanfattning : The aim of the study is to further understand the factors influencing consumer behavior in the fast fashion segment. The study is done from a consumer perspective where 84 consumers were asked questions regarding their preferences, behaviors, and habits while shopping, and which aspects they are most keen about while visiting fast fashion stores. LÄS MER

  5. 5. Consumers behavior during the Covid-19 pandemic : A quantitative study on consumers' experience and purchase decision about fast fashion advertising on social media during the Covid-19 pandemic

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Elin Jalmgård Väkeväinen; Josephine Martinelle; [2022]
    Nyckelord :Social media; online advertising; vivid advertising; interactive communication; OBA; online consumer behavior and consumer purchase decision.;

    Sammanfattning : Bakgrund: Sociala medier har blivit en plattform för kommunikation mellan företag och konsumenter. Konsumenter kan samla information innan ett köp och därför är annonsering på sociala medier ett strategiskt verktyg för att rikta in sig på konsumenter och skapa behov. LÄS MER