Sökning: "enkät kundnöjdhet"

Visar resultat 1 - 5 av 20 uppsatser innehållade orden enkät kundnöjdhet.

  1. 1. Konsumentbeteende inom fast fashion-branschen : En kvantitativ studie kring konsumentbeteendet inom fast fashion-branschen

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad

    Författare :Tirej Hajji-Othman; Oliver Holmström; [2023]
    Nyckelord :Fast fashion; consumer behavior; influencing factors; price; assortment; sustainability; slow fashion; Snabbmode; konsumentbeteende; påverkande faktorer; pris; sortiment; hållbarhet; långsammode;

    Sammanfattning : The aim of the study is to further understand the factors influencing consumer behavior in the fast fashion segment. The study is done from a consumer perspective where 84 consumers were asked questions regarding their preferences, behaviors, and habits while shopping, and which aspects they are most keen about while visiting fast fashion stores. LÄS MER

  2. 2. Kvalitetsarbete vid införandet av ett verksamhetssystem inom kommunal verksamhet : - Projektledarnas berättelse och medarbetarnas uppfattning

    Magister-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för kvalitets- och maskinteknik

    Författare :Milica Baic; Ewa Westman Magnusson; [2022]
    Nyckelord :Leadership; committed leadership; quality development; business system ERP; implementation; employees; customer; customer satisfaction.; Ledarskap; engagerat ledarskap; kvalitetsutveckling; verksamhetssystem affärssystem ERP; införande; implementering; medarbetare; kund; kundnöjdhet;

    Sammanfattning : Fallstudien utfördes vid Uppsala Kommun där kvalitetsarbete vid införandeprojektet SocSys har studerats. Ett verksamhetssystem infördes i fyra av kommunens förvaltningar. LÄS MER

  3. 3. Användarens attityd i förhållande till onlineshopping tjänster : Vilka aspekter är viktiga för användaren hos en onlineshopping tjänst?

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Daniel Ågren; Erik Bengtsson; [2021]
    Nyckelord :Attitude; User satisfaction; UX; User experience; Usability; Customer satisfaction; IT systems; Interaction design; Online shopping; Attityd; Användarnöjdhet; Användarupplevelse; Användbarhet; Kundnöjdhet; IT-system; Online shopping;

    Sammanfattning : Vid användning av en onlineshopping tjänst finns det många aspekter av tjänsten som har en påverkan på användarens attityder i förhållande till tjänsten. Men vilka aspekter är det som har störst påverkan för användarens attityd? Handlar det om att följa designregler? Att det ska vara lätt att använda? Eller att slutprodukten är exakt det som användaren vill ha? I nuläget finns det flera olika teoretiska områden som hanterar hur en användares attityd påverkas. LÄS MER

  4. 4. Support Unit Classification through Supervised Machine Learning

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Jakob Pehrson; Sara Lindstrand; [2020]
    Nyckelord :Chatbot; customer satisfaction; productivity; and neural networks; Chatbot; kundnöjdhet; produktivitet; och neurala nätverk;

    Sammanfattning : The purpose of this article is to evaluate the impact a supervised machine learning classification model can have on the process of internal customer support within a large digitized company. Chatbots are becoming a frequently used utility among digital services, though the true general impact is not always clear. LÄS MER

  5. 5. Kundnöjdhet och inlåsning – Hur påverkas lojalitet till en produktutvecklare? : En kvantitativ studie om Google och Apple

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Elias Moberg; Armin Zakeri; [2019]
    Nyckelord :CRM; Eftermarknad; Kundnöjdhet; Kundlojalitet;

    Sammanfattning : Alla företag vill ha långvariga och trogna kunder. En kund som går över till en konkurrent innebär för företaget en förlorad framtida inkomst, varför detta är något som bör förhindras. En vanlig tes inom det företagsekonomiska fältet är att nöjda kunder är lojala kunder. LÄS MER