Sökning: "enkät mall kvantitativ"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden enkät mall kvantitativ.

  1. 1. Meme marketing’s effect on brand recall and sharing intention

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :William Fryklund; Erik Stenlund; [2023]
    Nyckelord :Meme marketing; brand recall; sharing intention;

    Sammanfattning : Memes are a popular phenomenon in internet culture, despite this fact, meme marketing has not received a lot of attention within the field of marketing research. Therefore, this thesis studies the effect meme marketing has on brand recall and sharing intention using a meme template with an unknown brand. LÄS MER

  2. 2. Konstruktionsdokumentation enligt EKS - Hur utförs den i praktiken?

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Sandra Chen; André Goldmann; [2020]
    Nyckelord :Konstruktionsdokumentation; Boverkets konstruktionsregler; Eurocoder;

    Sammanfattning : Konstruktionsdokumentation är ett dokument som har i uppgift att övergripligt beskriva byggnadsverkets statiska verkningssätt. Lagkravet på att upprätta en konstruktionsdokumentation kom tillsammans med införandet av EKS 10 och ska senast vara framtagen till slutsamrådet. LÄS MER

  3. 3. Generationsutmaningar i digital marknadsföring – En kvantitativ studie av generationssegmentering i digital media

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Julia Kulle; Eric Ingelström; Agata Anna Gornik; [2015]
    Nyckelord :Generational Market Segmentation; Baby Boomers; Generation Z; Digital Marketing; Trust; Scepticism; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel: Generationsutmaningar i digital marknadsföring – En kvantitativ studie av generationssegmentering i digital media Seminariedatum: 4 juni 2015 Kurs: FEKH29 Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15 hp Författare: Agata Anna Gornik, Eric Ingelström, Julia Kulle Handledare: Clara Gustafsson Nyckelord: Generationssegmentering, Baby Boomers, Generation Z, Digital marknadsföring, Tillit, Skepticism Syfte: Denna uppsats syftar till att utöka kunskapen kring segmentering och tillit till digital marknadsföring genom att undersöka skillnader i Generation Zs respektive Generation Baby Boomers tillit till fiktiva reklaminsatser från en privatperson respektive ett företag. Metod: En kvantitativ forskningsdesign har valts med en inriktning på en deduktiv ansats. LÄS MER

  4. 4. Akutmottagningsjuksköterskors uppfattning av muntlig överrapportering från ambulanspersonal

    Kandidat-uppsats, Röda Korsets Högskola

    Författare :Anna Strandberg; Helena Thyberg; [2010]
    Nyckelord :SBAR; verbal handover; structure; relevance; SBAR; muntlig överrapportering; struktur; relevans;

    Sammanfattning : Bakgrund: Studier visar att struktur och relevans i muntlig överrapportering är av stor vikt då detta ökar patientsäkerheten. I nuläget finns ingen allmänt accepterad mall för muntlig överrapportering av patienter i Sverige. LÄS MER