Sökning: "enkät"

Visar resultat 16 - 20 av 7185 uppsatser innehållade ordet enkät.

  1. 16. Att möta förändringens prövningar : En studie om organisationsförändring och dess inverkan på medarbetarens upplevda psykosociala arbetsmiljö.

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Katja Forthmann Henningsson; Emelie Åberg; [2024]
    Nyckelord :Organizational change; change work; organizational leaders; responsiveness.; Organisationsförändring; förändringsarbete; organisationsledare; lyhördhet.;

    Sammanfattning : För att organisationer skall anses vara uppdaterade och relevanta är förändring en nödvändighet. Förändringsarbetets framgång är främst beroende av de processer som uppföljs och åtgärder som vidtas vid implementeringen. LÄS MER

  2. 17. Ursprungslandseffektens påverkan vid bilköp : En studie av svenska konsumenters uppfattning av kinesiska produkter

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Philip Grane Elisson; Johanna Lindroth; [2024]
    Nyckelord :Country-of-origin COO ; Country-of-origin effects; Made in China; Purchase decision;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka vilka effekter COO har på svenska konsumenter gällande varumärken och produkter med ursprung från Kina.  Metod: Studien har utgått från en deduktiv process med en kvantitativ metod. LÄS MER

  3. 18. EMV - köps för att det är billigt, eller?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Ebba Reuterwall; Austeja Jagintaviciute; Klas Ekstrand; [2024]
    Nyckelord :Egna märkesvaror; EMV; attityd; konsumentbeteende; lågkonjunktur; inflation; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel: EMV - köps för att det är billigt, eller? Datum för seminarium: 2024-01-10 Kurs: FEKH29 Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15HP Författare: Klas Ekstrand, Austeja Jagintaviciute och Ebba Reuterwall Handledare: Sofia Ulver Frågeställning: Hur ser sambandet mellan upplevd försämrad ekonomi och konsumentens förhållande till EMV under en lågkonjunktur i Sverige? Studiens syfte: Studiens syfte är att utreda konsumentattityd och konsumentbeteende i förhållande till EMV-varor på den svenska marknaden under tider av nationell ekonomisk kris med lågkonjunktur och inflation. Teoretiskt ramverk: Studiens teoretiska ramverk tar utgångspunkt i Burton, Liechtenstein, Netemeyer & Garretsons (1998) modell som visar vilka samband det finns mellan EMV-attityd och variablerna Konsument-pris-uppfattning, konsumentbeteenden samt affärsbenägenhet. LÄS MER

  4. 19. Anestesisjuksköterskors kunskap och erfarenhet av sedering

    Magister-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för omvårdnad

    Författare :Cici Eriksson; Katrin Appelö; [2024]
    Nyckelord :anestesisjuksköterska; sedering; sederingsgrad; sederingsskala; länssjukhus; universitetssjukhus;

    Sammanfattning : Bakgrund: I anestesisjuksköterskans roll ingår det att utföra sedering under ingrepp eller undersökningar. Anestesisjuksköterskor besitter kompetens inom omvårdnadsvetenskap, medicinsk teknik och medicinsk vetenskap. Vid regional anestesi där sedering används som ett komplement så är anestesisjuksköterskan en trygghet för patienterna. LÄS MER

  5. 20. Sanning eller Sken: Social Önskvärdhet i Mätningar för Emotionell Intelligens och dess Förhållande till Samband med Big Five Personlighetsfaktorer

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för psykologi

    Författare :Ellen Bergström; Emmy Tovstedt; [2024]
    Nyckelord :Trait emotionell intelligens; social önskvärdhet; neutraliserade personlighetsskalor; den evaluativa faktorn; Big Five; Trait Emotional Intelligence Questionnaire; Schutte Self-Report Emotional Intelligence Test; Social Sciences;

    Sammanfattning : Denna studie undersöker effekterna av social önskvärdhet på emotionell intelligens och dess implikationer för samband och prediktioner i relation till personlighetsfaktorerna i Big Five. Då båda konstrukten ofta uppskattas genom självskattningstest mottagliga för påverkan av social önskvärdhet, ämnar denna studie att undersöka huruvida mätinstrumenten för emotionell intelligens, TEIQue-SF och delar av SSREIT, är influerade av social önskvärdhet. LÄS MER