Sökning: "enkäter marknadsföring"
Visar resultat 1 - 5 av 87 uppsatser innehållade orden enkäter marknadsföring.
1. Meme marketing’s effect on brand recall and sharing intention
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : Memes are a popular phenomenon in internet culture, despite this fact, meme marketing has not received a lot of attention within the field of marketing research. Therefore, this thesis studies the effect meme marketing has on brand recall and sharing intention using a meme template with an unknown brand. LÄS MER
2. Event och varumärke : En studie om hur varumärket kan stärkas för att locka till sig en större publik och varumärkets betydelse för framgång
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Med socialamediers framfart har event blivit ett av de vanligaste sätten för marknadsförare att nå sin publik. Utvecklingen av direktkontakt mellan kund och företag ökar också möjligheterna inom marknadsföring. LÄS MER
3. Influencers i marknadsföring : En kvantitativ studie om influencers påverkan på konsumenters köpintention
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Sociala medier har idag en enorm påverkan på konsumenter på grund av digitaliseringens framfart. En bidragande kraft till konsumtion via sociala medier är fenomenet influencers. LÄS MER
4. Pengar eller produkter? - En experimentell replikationsstudie av företagsdonationer i tider av kris
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Sammanfattning Titel: Pengar eller produkter? - En experimentell replikationsstudie av företagsdonationer i tider av kris Seminariedatum: 2022-06-03 Kurs: FEKH29, Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15 HP Författare: Oskar Norrström, Philippa Rosenbacke, Smilla McCormac Handledare: Johan Gromark Nyckelord: Varumärkesäkthet, CSR, Krisrespons, Symbolisk Konsumtion, Sociala medier. Hypoteser: Vid akuta kriser (naturkatastrofer) kommer donationer av produkter att leda till högre varumärkesäkthet än att donera pengar. LÄS MER
5. Jag vill inte skryta men tröjan är svindyr
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Titel: Jag vill inte skryta men tröjan är svindyr – en experimentell studie om sociala och personliga motiv bakom lyxkonsumtion Ämne/kurs: FEKH29, Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15 högskolepoäng Författare: Olle Grönvall, Emilia Nilsson Mörnstam, Ebba Sandvig Handledare: Johan Gromark Nyckelord: inre motiv, yttre motiv, marknadsföringsbudskap, lyxvarumärken, konsumtion Syfte: Syftet med studien är att genom ett experiment undersöka huruvida sociala eller personliga motiv ligger bakom konsumtion av lyxprodukter samt effekten av marknadsföringsbudskap. Teoretiskt ramverk: Studiens teoretiska ramverk är utformat för att analysera samt bekräfta eller förkasta studiens två hypoteser. LÄS MER