Sökning: "enkätfrågor ledarskap"
Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden enkätfrågor ledarskap.
1. Skolledarens ansvar för närvarofrämjande arbete med fokus på skolkulturer i gymnasiet
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : ”Gymnasieskolan ska ge en god grund för yrkesverksamhet och fortsatta studier samt för personlig utveckling och ett aktivt deltagande i samhällslivet” (Skollagen 15 kap. 2§) En avklarad gymnasieutbildning är kopplad till folkhälsa. LÄS MER
2. Förändringsmotstånd utifrån medarbetarnas perspektiv : En kvantitativ fallstudie på ett tillverkningsföretag
Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Avd för företagsekonomiSammanfattning : Förändringar sker ständigt i en mängd olika organisationer av en mängd olika anledningar. Både externa och interna faktorer ställer krav på att organisationen måste genomföra förändringar som inte alltid genomförs utan hinder och motstånd. LÄS MER
3. ”Lönsamt ledarskap” : Sambandet mellan ledarskap, TQM, effektivitet och lönsamhet
Magister-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för kvalitets- och maskinteknikSammanfattning : Idag står organisationer inför ständiga utmaningar att förändra och effektivisera sin verksamhet, vilket kan förklaras med det ökade kravet på ökad lönsamhet och kostnadsnedskärningar. Detta har bidragit till att företagsledningar oftast löser dessa ökade krav genom kostnadsrationaliseringar. LÄS MER
4. Uppfattningar kring hälsofrämjande ledarskap : En mixad studie om jämförelsen mellan första linjens chefers och medarbetares uppfattning av hälsofrämjande ledarskapsaspekter och dess relation till medarbetarnas välbefinnande
Master-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för arbets- och folkhälsovetenskapSammanfattning : Ledarskap har visat sig vara en utav de viktigaste faktorerna för att främja hälsa i arbetslivet. Tidigare forskning betonar att ett hälsofrämjande ledarskap där chefen bland annat är engagerad i de anställdas arbete och tillåter inflytande i beslutstagande ökar medarbetarnas trivsel och välbefinnande i arbetet, samt kan minska risken för sjukskrivning. LÄS MER
5. Jag blir inte snead hela tiden
Magister-uppsats, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)Sammanfattning : Eliasson, Vivi-Ann & Tinz, Susse (2012). ”Jag blir inte snead hela tiden” – Gymnasieelever med diagnos dyslexi resonerar kring datorn som lärverktyg i klassrummet [So I won’t be eyeballed all the time – Students in secondary school, diagnosed with dyslexia, reason about the computer as a learning tool in the classroom]. LÄS MER