Sökning: "enkätfrågor samarbete"
Visar resultat 1 - 5 av 26 uppsatser innehållade orden enkätfrågor samarbete.
1. Kan du simma? : Ur ett skolperspektiv
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för idrottsvetenskap (ID)Sammanfattning : I den här studien är målen att undersöka eventuella utmaningar och hinder som lärare inom idrott och hälsa står inför vid momentet simning. Simning är nyckeln till att vara säker i vattnet och samtidigt ger det dig glädje av fritidsaktiviteter och träning i vatten. LÄS MER
2. Interaktion och relationer : Kollaboration i onlineundervisning
Magister-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknikSammanfattning : Syftet med studien är att identifiera hur såväl framgångsrika förutsättningar som praktiska tillämpningarskapas av lärarutbildare när det gäller lärarstudenters digitala kollaborativa lärande i matematikundervisningpå distans. Studien genomfördes med utgångspunkt i ett aktionsforskningsarbete, därempirin inhämtades genom skriftliga reflektioner samt enkätfrågor av sluten och öppen karaktär. LÄS MER
3. Sexualitet, samtycke och relationer : Elevers syn på sex- och samlevnadsundervisningen samt på kommande ändringar och förtydliganden av kunskapsområdet
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för biologi och miljö (BOM)Sammanfattning : Det ämnesövergripande kunskapsområdet sex- och samlevnad är ett mångbottnat och omdiskuterat område som kan ge upphov till många tankar och känslor. Att kunskapsområdet innefattar aspekter som kan vara svåra att tala om, samtidigt som de är centrala i människors liv gör det till ett viktigt område att reflektera omkring. LÄS MER
4. Problemlösning enskilt och i grupp, enstudie i ämnet teknik.
L3-uppsats, Luleå tekniska universitet/Pedagogik, språk och ämnesdidaktikSammanfattning : SammanfattningUte i arbetslivet är samarbete vid teknikutvecklingsprojekt ofta helt avgörande för framgångoch deltagarna i problemlösningen bidrar då med kunskaper på olika sätt. Ett av syftena medämnet teknik är enligt Skolverket (2011) att eleverna ska lära sig just teknisk problemlösning. LÄS MER
5. Samsyn och samstämmighet ibedömningsprocessen av läsförståelse
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Institutionen för kultur, språk och medier (KSM)Sammanfattning : Studien syftar till att se till relationen mellan samsyn och samstämmighet i lärares bedömningar av läsförståelse. Detta görs genom att se till lärares summativa utlåtande, återkoppling till elever samt lärares attityder mot kollegialt samarbete vid bedömning. Sex lärare har gjort individuella bedömningar av tre elevsvar. LÄS MER