Sökning: "enkätstudie företagsekonomi"

Visar resultat 11 - 15 av 21 uppsatser innehållade orden enkätstudie företagsekonomi.

  1. 11. En studie av individers interaktion med företag på Instagram

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Madeleine Asplund Klingstedt; Kajsa Carlsson; [2015]
    Nyckelord :Instagram; Social Media; Marketing; Interaction; Instagram; Sociala Medier; Marknadsföring; Interaktion;

    Sammanfattning : Social media is today a large and important part of most people's everyday lives. The combination of the high user frequency, ready availability and cost efficiency makes social media an attractive marketing channel. Instagram is one of the largest players on the Swedish market and it is based on visual content. LÄS MER

  2. 12. Kundvärds påverkan på kundtillfredsställelse i en bank

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Avdelningen för företagsekonomi

    Författare :Reving Chalabi; Robert Wennersten; [2014]
    Nyckelord :Kundvärd; Kundtillfredsställelse; Tillfredsställelse; Bank; Känslor; Kvantitativ;

    Sammanfattning : I en bank möts oftast kunder av kölappsapparat och får därefter sätta sig i väntan på sin tur att bli betjänad av en bankrådgivare. Ett alternativ till detta är att använda en kundvärd för att ytterligare påverka kundens känslor och tillfredsställelse. LÄS MER

  3. 13. Hur kan csr användas för att kommunicera ansvar mot kunderna?

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för ekonomi

    Författare :Mia Grehn; Linn Hynning; [2013]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning :   Titel: Hur kan CSR användas för att kommunicera ansvar mot kunderna? Nivå: C-uppsats i ämnet företagsekonomi Författare: Mia Grehn och Linn Hynning Handledare: Agneta Sundström Date: 2013 januari Syfte: Avsikten med uppsatsen är att skapa förståelse för hur två företag kommunicerar arbetet med CSR och analysera hur konsumenter uppfattar deras CSR strategier och budskap. I studien fäster vi speciell uppmärksamhet på hur kommunikationen av företagens CSR arbete uppfattas av konsumenter samt om företagen lyckats skapa trovärdighet hos dem. LÄS MER

  4. 14. Framtidens Finanser : En studie om svenska individers attityder till finansiellt risktagande

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Företagsekonomi

    Författare :Kent Törell; Emil Axelsson; [2013]
    Nyckelord :Risk tolerance Financial; Demographic; Socio-economic; Gender differences; income; Age; Education; Occupation; Investment; Risk aversion; Risk preference; Life-cycle;

    Sammanfattning : Sammanfattning Den finansiella marknaden har under de senaste decennierna till stor del präglats av både stark ekonomisk tillväxt och stora kriser, detta har lett till att risken relaterad till sparande och investeringar har blivit allt viktigare att kontrollera och undersöka. Samtidigt visar statistik från SCB att de svenska hushållen investerar allt mindre i aktier vilket kan skapa problem, både för den finansiella branschen i sig och det framtida välståndet. LÄS MER

  5. 15. Klarar tidningen det digitala trycket? : En enkätstudie om tidningsföretagens framtida möjligheter

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomi

    Författare :Joacim Lindgren; Mia Maria Björnfot; [2013]
    Nyckelord :Tidningsdöden; komplement-substitut; betalväggar; nyhetsbranschen; prissättning; värdeskapande journalistik; betalningsvilja; affärsstrategi;

    Sammanfattning : Vi startade vår studie med en vilja att ta reda på hur tidningsföretagen ska göra för att hantera förändringsprocessen som sker inom tidningsbranschen just nu. Upplagorna för papperstidningarna sjunker och många tidningar tvingas säga upp personal för att finansiera verksamheten. LÄS MER