Sökning: "enkätstudie kvantitativ företagsekonomi"
Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden enkätstudie kvantitativ företagsekonomi.
1. Varierar riskperception beroende på generation inom aktiemarknaden? : En kvantitativ studie beträffande riskperception hos generationerna Baby Boomers, X, Y och Z på aktiemarknaden.
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : The aim of this study is to expand the knowledge regarding whether the riskperception among investors in different generations in the stock market differs, as well as how it differentiates. This study delves deeper in four different generations, consisting of an age range between 18-78 years. LÄS MER
2. Ekonomisk frihet eller skuldfälla? : En kvantitativ undersökning om fakturaköp, delbetalning och skuldsättning bland unga vuxna
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : De svenska hushållens skuldsättning har under de senaste åren ökat avsevärt, särskilt bland unga vuxna. I takt med att samhället digitaliseras och utvecklas blir det allt enklare och smidigare att handla på faktura och delbetalning. LÄS MER
3. Är budgetens kritik rättfärdigad? Budgetens roll och framtidsutsikter inom ekonomistyrningen i Sverige : En kvantitativ enkätstudie med 226 budgetansvariga (VD:ar, ekonomiansvariga & controllrar...) från medelstora och stora svenska företag.
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)Sammanfattning : Sammanfattning Syfte: Med fokus på medelstora och stora svenska företags budgetanvändning syftar denna studie att kartlägga budgetens roll och framtidsutsikter. Detta genom att ta reda på i vilken omfattning budgeten används samt budgetansvarigas uppfattning samt nytta av styrverktyget. LÄS MER
4. Ledarskap i olika arbetskontexter : Interaktionssambandets påverkan på anställdas engagemang
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Framfarten av nya flexibla arbetskontexter, såsom arbete på distans och via hybrida lösningar, medför nya möjligheter och utmaningar. Organisationer behöver bibehålla konkurrenskraft, ledare anpassa sitt ledarskap och medarbetare genomgå stora förändringar i vardagen. LÄS MER
5. Varumärken på den digitala vårdmarknaden : En kvantitativ studie om hur de digitala vårdgivarnas varumärken i Sverige uppfattas av konsumenterna
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Digital healthcare is a relatively new market which brings along some challenges. The transfer from a traditional physical healthcare with its natural trustworthiness and reliability for the consumers to a digital space is a major challenge. LÄS MER