Sökning: "enkätstudie marknadsföring"

Visar resultat 1 - 5 av 46 uppsatser innehållade orden enkätstudie marknadsföring.

  1. 1. Organisationellt köpbeteende : En studie om köpbeteende inom B2B med fokus påålder, roll & bransch.

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för kommunikation, kvalitetsteknik och informationssystem (2023-)

    Författare :Gabriel Wall; Robin Mehta; [2023]
    Nyckelord :Organizational buying behavior; Marketing; Post-war generation; Generation X; Generation Y.; Organisationellt köpbeteende; Marknadsföring; Efterkrigsgeneration; Generation X; Generation Y.;

    Sammanfattning : This study consists of a survey among the customers of an ITservice company. The survey examines organizational buyingbehavior in relation to the factors of age, role, and industry.Age is divided into three generations: the post-wargeneration, Generation X, and Generation Y. LÄS MER

  2. 2. Användares och icke-användares relation till folkbibliotekets marknadsföring : en enkätstudie

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Felicia Lilja; [2023]
    Nyckelord :Marknadsföring; Folkbibliotek; Biblioteksanvändare; Icke-användare; Relationsmarknadsföring; Delaktighet; Attityder;

    Sammanfattning : This bachelor thesis examines the perceptions and attitudes that library users and non-users have with public library marketing. The study aims to understand the relationship the library users and non-users have with public library marketing and what they think the public library should promote. LÄS MER

  3. 3. Organisk marknadsföring på TikTok -En kvantitativ enkätstudie om hur organisk marknadsföring påverkar köpintentionen hos konsumenter på TikTok

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Paula Holmqvist; Isabel Torres; [2023]
    Nyckelord :Strategisk kommunikation; Digital marknadsföring; TikTok; Theory of Planned Behavior; Electronic Word Of Mouth; User-Generated Content; Social Media Marketing; Organisk marknadsföring; Sociala medier; Social Sciences;

    Sammanfattning : The purpose of this thesis is to explore how different factors connected to organic marketing on TikTok affect how individuals are tempted to purchase. TikTok is a social media platform that differs from previous platforms as TikTok is a content driven and not follower driven app. LÄS MER

  4. 4. Alltid tillgängliga men dyra för biblioteken : En enkätstudie om e-mediernas ställning på folkbiblioteken

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Lina Andersson; Eveline Magnusson; [2022]
    Nyckelord :e-medier; e-böcker; ljudböcker; folkbibliotek; marknadsföring; uppfattningar; institutionell förändring;

    Sammanfattning : The purpose of this bachelor’s thesis is to investigate and map public librarians’ marketing of electronic media, and what perceptions shape this work. A questionnaire has been sent to the head libraries in all the Swedish municipalities (n=290) gaining a response rate of 74,5%. LÄS MER

  5. 5. En bild säger mer än tusen ord : En kvalitativ studie om vad som väcker konsumenters intresse på Instagram

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska fakulteten

    Författare :Amanda Alvberg; [2022]
    Nyckelord :Visual elements; interior design images; interior design companies; Instagram; rhetoric; Visuella element; inredningsbilder; inredningsföretag; Instagram; retorik;

    Sammanfattning : Sociala medier är ett fenomen som växer sig större och blir alltmer förekommande världen över. En av de mest använda plattformarna är Instagram där människor genom bilder kan dela med sig av sin vardag och där företag får chansen att sprida sitt varumärke genom en visuell kommunikation. LÄS MER