Sökning: "enkätundersökning företagsekonomi"

Visar resultat 6 - 10 av 274 uppsatser innehållade orden enkätundersökning företagsekonomi.

  1. 6. Spara en krona eller samla en poäng? : En kvantitativ studie som redovisar vilka faktorer som påverkar konsumentens purchase intention med fokus på skönhetsbranschen.

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Emma Johansson; Felicia Lundmark; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning :   Datum:                               2023-05-30     Nivå:                                  Kandidatuppsats i Företagsekonomi, 15 högskolepoäng     Institution:                          Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens Universitet     Författare:                                                Emma, Johansson                 Felicia, Lundmark                                                                  (97/10/25)                                 (00/05/11) Titel:                            Spara en krona eller samla en poäng? En kvantitativ studie som redovisar vilka faktorer som påverkar konsumentens purchase intention med fokus på skönhetsbranschen.     Handledare:                Rana Mostaghel   Nyckelord:                  Purchase Intention, Rabattkodsmarknadsföring, Lojalitet, Medlemskap, Köpprocess, AIDA, Influencer Marketing, Buyer-decision making process   Forskningsfrågor:       Påverkar tillgängligheten för informationssökande och jämförande konsumenternas purchase intention? Hur stor betydelse har faktorerna leveransalternativ, fraktkostnader, betalningsalternativ och medlemskap för konsumenternas purchase intention? Är rabattavdrag från ordinarie pris eller lojalitet till ett företag viktigare för konsumenter?      Syfte:                           Syftet med denna kvantitativa studie är att redovisa vilka faktorer som påverkar konsumentens purchase intention med fokus på skönhetsbranschen. LÄS MER

  2. 7. #I SAMARBETE MED FAST FASHION : En kvantitativ studie om hur influencer marketing påverkar Generation Zs köpbeteende inom fast fashion konsumtion online.

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Rasmus Hedin; Moa Jernberg; Julia Thelenius; [2023]
    Nyckelord :Influencer marketing; fast fashion Generation Z.;

    Sammanfattning : Datum: 2023-05-30 Nivå: Kandidatuppsats i Företagsekonomi, 15 hp Institution: Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens Universitet Författare: Julia Thelenius 000429      Moa Jernberg 001215      Rasmus Hedin 011029 Titel: #I SAMARBETE MED FAST FASHION: En kvantitativ studie om hur influencer marketing påverkar Generation Zs köpbeteende inom fast fashion konsumtion online. Handledare: Annoch Hadjikhani Nyckelord: Influencer marketing, fast fashion & Generation Z. LÄS MER

  3. 8. Finansiell läskunnighet och bakomliggande faktorer : En kvantitativ studie

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Eimante Antonovaite; Elin Lindgren; [2023]
    Nyckelord :Financial literacy; investment decisions; gender; age; education; risk tolerance;

    Sammanfattning : Den svenska aktiemarknaden har genomgått en märkbar förändring de senaste åren, med en ökning av intresset för aktier bland unga. Samtidigt står samhället inför utmaningar att hantera bristen på kunskap när det gäller att fatta ekonomiska beslut. LÄS MER

  4. 9. Antecedenter till självledarskap : En kvantitativ studie om hur arbetsautonomi och stärkande ledarskap påverkar självledarskap och arbetstillfredsställelse

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Martin Bergman Falk; Dan Fällborg; [2023]
    Nyckelord :self-leadership; job-satisfaction; job autonomy; top-down leadership; empowering leadership; självledarskap; arbetstillfredsställelse; arbetsautonomi; stärkande ledarskap;

    Sammanfattning : Syfte: Studien har till syfte att undersöka hur anställdas självledarskap påverkas av arbetsautonomi och stärkande ledarskap samt hur det i sin tur påverkar arbetstillfredsställelse.   Metod: Denna studie utnyttjade en kvantitativ forskningsmetod med en deduktiv ansats. LÄS MER

  5. 10. Personlighetsdrag och graden av arbetstillfredsställelse hos fastighetsmäklare : En studie om hur personlighetsdrag inom The Big Five har ett samband med graden av arbetstillfredsställelse hos fastighetsmäklare under en nedåtgående bostadsmarknad.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :David Hedlund; William Wiman; [2023]
    Nyckelord :The Big Five; Job Satisfaction; Minnesota Satisfaction Questionnaire; Real Estate Agents;

    Sammanfattning : Titel: Personlighetsdrag och graden av arbetstillfredsställelse hos fastighetsmäklare – En studie om hur personlighetsdrag inom The Big Five har ett samband med graden av arbetstillfredsställelse hos fastighetsmäklare under en nedåtgående bostadsmarknad. Nivå: Examensarbete på Grundnivå (kandidatexamen) i företagsekonomi Författare: David Hedlund och William Wiman Handledare: Lars-Johan Åge Datum: 2023 - Juni  Syfte: Syftet med studien är att undersöka sambandet mellan olika personlighetsdrag inom The Big Five och graden av arbetstillfredsställelse hos fastighetsmäklare under en nedåtgående bostadsmarknad. LÄS MER