Sökning: "enkätundersökning likertskala"
Visar resultat 1 - 5 av 15 uppsatser innehållade orden enkätundersökning likertskala.
1. Redskap som behövs för långvariga kundrelationer : En kvantitativ studie om vilken påverkan kundengagemang, kundupplevelser inom sociala medier och tillfredsställelse har på kundlojalitet.
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)Sammanfattning : I en affärsvärld där företag är ständigt utsatta för konkurrens är det viktigt för företagen att veta hur de ska inneha lojala kunder. Syftet med studien är att undersöka vilken påverkan kundengagemang, kundupplevelser inom sociala medier och tillfredsställelse har på kundlojalitet. LÄS MER
2. Arbetsmotivation hos generation Z : En kvantitativ studie av ekonomistudenters motivation vid val av arbete
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Personer födda mellan år 1996 och 2012 tillhör generation Z och det är den generation som nu ska inta arbetsmarknaden. Det är av stor vikt för arbetsgivare att förstå vilka faktorer som personer från generation Z motiveras av för att öka sina möjligheter att attrahera och behålla den nya generationen. LÄS MER
3. Konsten att ge kostråd vid ileostomi : En enkätstudie gällande den självupplevda förmågan att kunna ge kostråd till personer med ileostomi bland undersköterskor och sjuksköterskor inom stomivård
Magister-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kost- och måltidsvetenskapSammanfattning : Bakgrund Tidigare forskning inom stomivård har visat att vårdpersonal känner osäkerhet kring vilka kostråd som bör tillämpas. Samtidigt upplever många stomiopererade att de får för lite råd kring kosten och att råden de får ofta är förvirrande och motstridiga. LÄS MER
4. "Klimatsmartare förpackning" och "ekologiskt" : En undersökning för hur miljöetiketter påverkar konsumentens Intention To Buy och Willingness To Pay.
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Sammanfattning Titel: "Klimatsmartare förpackning" och "ekologiskt" En undersökning för hur miljöetiketter påverkar konsumentens Intention To Buy och Willingness To Pay. Nivå: Examensarbete på Grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Charlotta Ekebergh och Thai To Handledare: Patrik Sörqvist Datum: juni, 2021 Syfte: Syftet med föreliggande studie var att undersöka konsumentens intention to buy (ITB) och willingness to pay (WTP) för olika typer av vinförpackningar samt att se om dessaskattningar kan påverkas genom Systembolagets märkningar "klimatsmartare förpackning" och "ekologiskt". LÄS MER
5. Personcentrerad palliativ vård - ett personalperspektiv : En enkätundersökning utifrån omvårdnadsmodellen De 6 S:n
Master-uppsats, Ersta Sköndal Bräcke högskola/Institutionen för vårdvetenskapSammanfattning : Background Caring for dying people might be challenging. Person centered care, as well as palliative care, should focus on what is important for the person in need of care, and also for their relatives. LÄS MER