Sökning: "enkätundersökning medie- och kommunikationsvetenskap"
Visar resultat 1 - 5 av 27 uppsatser innehållade orden enkätundersökning medie- och kommunikationsvetenskap.
1. Fly. Sök skydd. Larma. : En kvantitativ analys av svenska studenters upplevelse av riskinformation och oro för pågående dödligt våld.
Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Syftet med studien var att genom en statistisk analys och ur ett riskkommunikationsperspektiv undersöka informationens roll för riskuppfattning och upplevelse av oro kring pågående dödligt våld (PDV) hos studenter vid lärosäten i Sverige. I studien innefattar informationens roll beteenden kopplade till informationssökning, information som trygghetsskapande faktor och informationsbehov. LÄS MER
2. Interpersonell interaktion på digitala medier : Den sociala betydelsen av digitala medier för unga vuxna när den fysiska interaktionen inte är möjlig eller önskvärd
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Denna uppsats handlar om interpersonell interaktion på digitala medier och dess sociala betydelse för unga vuxna (20-30 år) när den fysiska interaktionen inte är möjlig eller önskvärd. Den handlar också om medierad interaktion i allmänheten och belyser de digitala mediernas roll för interpersonell interaktion då det sociala landskapet idag präglas av dessa på många sätt. LÄS MER
3. Det sitter i väggarna : En fallstudie om hur kontorsinteriör kommunicerar företags identitet
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Studien syftar till att undersöka hur medarbetare hos kommunikationsbyrån Åkestam Holst, uppfattar att kontorets interiör kommunicerar företagets visuella identitet. I teorin om Diskursiv-materialitet diskuterar man huruvida materia är kommunikativt. LÄS MER
4. Den digitala erans opinionsledare : En kvantitativ studie om studenters attityder gentemot influencer marketing
Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : I takt med att medielandskapet förändras har marknadsföringsstrategin influencer marketing blivit ett allt vanligare verktyg för att fånga både nuvarande och potentiella kunders intresse samt att bygga långvariga och starka kundrelationer. Den här studien har för avsikt att skapa en förståelse för hur studenter, som faller under det köpstarka kundsegmentet millennials, ser på och uppfattar influencer marketing. LÄS MER
5. Den svenska filterbubblan : Så ser verkligheten på Facebook ut för unga, politiskt aktiva människor i Sverige
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Problemformulering och syfte: Internetaktivisten Eli Pariser berättar i sin bok The Filter Bubble: What the Internet Is Hiding from You hur algoritmer på sociala medier filtrerar bort innehåll som går emot det användaren tycker om. I stället får användaren ett skräddarsytt flöde som bara presenterar innehåll som går ihop med dennes personliga preferenser. LÄS MER