Sökning: "enkätundersökning service och bemötande"
Visar resultat 1 - 5 av 18 uppsatser innehållade orden enkätundersökning service och bemötande.
1. Hur nöjda är banksektorns kunder efter lanseringen av digitala banktjänster? : En kvantitativ studie med fokus på kundnöjdhet i olika generationer
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälleSammanfattning : Bakgrund: Banksektorn som så många andra sektorer har omfattats av samhällets digitala resa. Resan handlar om hur det digitala har fått en allt större roll i samhället. LÄS MER
2. Att lyckas med en förändringsprocess i en organisation : En studie om förändringsmotstånd
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/FöretagsekonomiSammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie är att analysera vilket bemötande arbetstagare inom privat tjänstesektor i Sverige önskar av arbetsledningen inför en kommande organisationsförändring. Följande forskningsfrågor bevaras: Vilka psykologiska bakomliggande faktorer indikerar motstånd mot förändring bland arbetstagare inom privat tjänstesektor i Sverige Vad anser dessa arbetstagare vara ett bra bemötande av företagsledningen inför en kommande organisationsförändring Metod: Denna studie har en kvantitativ ansats genom en enkätundersökning där resultatet av undersökningen analyserats med hjälp av explorativ faktoranalys. LÄS MER
3. Skillnader av kvalitet inom hemtjänsten : En kvantitativ jämförande studie av den offentliga- och privata hemtjänsten
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för vård, arbetsliv och välfärdSammanfattning : Undersökningens syfte är att utföra en komparativ studie av kvaliteten inom den offentliga respektive den privata hemtjänsten inom sju olika kommuner i Västra Sverige. Dessa är Alingsås, Borås, Göteborg, Kungälv, Mölndal, Uddevalla och Ulricehamn. LÄS MER
4. "Respekt, lyhördhet och öppenhet" : En kvantitativ studie om transkompetens bland yrkesverksamma inom socialt arbete
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för sociala och psykologiska studier (from 2013)Sammanfattning : Syftet med studien var att undersöka socialarbetares transkompetens och deras trygghet i att arbeta med transpersoner, samt hur dessa varierar med yrkesroller och arbetsplatsens rutiner och riktlinjer. Studien genomfördes med en kvantitativ enkätundersökning och vände sig till yrkesverksamma socialarbetare som möter klienter/patienter i sitt arbete. LÄS MER
5. Att arbeta med hög servicekvalitet inom säsongsproblematik
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Avdelningen för kvalitetsutvecklingSammanfattning : The research has studied a middle-sized organisation running hospitality services in a Nordic winterseason town. The purpose has been to study how high quality of service can be attained within seasonality problematics. LÄS MER