Sökning: "enkelhet ikea"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden enkelhet ikea.

  1. 1. Självbetjäning - till vilket pris? : En kvalitativ studie om vilka faktorer som påverkar kunders roll och användning av självbetjäningstjänster.

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Avdelningen för företagsekonomi

    Författare :Anders Emanuelsson; Marcus Ljungdahl; [2014]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Syfte – Syftet med denna uppsats är att få ökad förståelse över varför kunder väljer att använda självbetjäningstjänster (SBTs) och vilken påverkan detta har på kundens roll i användandet. Design/metod/tillvägagångssätt – Studien har en kvalitativ ansats och genomfördes med semistrukturerade intervjuer. LÄS MER

  2. 2. Organisationskultur och ledarskap - En kvalitativ studie om IKEA Älmhult

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Johan Petersson; Mathias Svensson; [2011]
    Nyckelord :företagskultur; internkommunikation; kommunikation; organisationskultur; kulturproducent; IKEA; ledarskap; ledning och organisation; Social Sciences;

    Sammanfattning : Organisationskultur har under senare decennierna blivit ett välkänt och välstuderat fenomen. IKEA är ett företag som har expanderat i snabb takt och företaget bör räknas som synnerligen framgångsrikt. LÄS MER

  3. 3. Välkommen in i familjen : värdeskapande genom interaktion

    Magister-uppsats, Fakulteten för ekonomi, kommunikation och IT

    Författare :Sofie Johansson; Nina Neste; Ulrica Österåker; [2007]
    Nyckelord :värderingar; värdebaserad management; kommunikation; interaktion; ; sociala konstruktioner; organisation; IKEA; IKEA Family;

    Sammanfattning : IKEA är ett företag som säljer möbler och heminredningsartiklar. Företaget är ursprungligen från Sverige, men är idag etablerat runt om i större delen av världen. Konceptet bakom IKEA är att sälja kvalitetsprodukter till ett lågt pris för majoriteten av människorna. LÄS MER

  4. 4. "Ett ansikte - en röst", förutsättningar att bevara en stark företagsidentitet - en fallstudie av Ikea

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Christopher Norman; Sofia Forsgren; [2005]
    Nyckelord :företagsidentitet:företagskultur:värderingar:varumärke:kontinuitet; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Vårt syfte är att undersöka hur företag skapar förutsättningar för att identiteten ska fortleva i framtiden. Metod: Vi använder oss av en kvalitativ undersökningsmetod. Vi gör en fallstudie på Ikeas företagsidentitet och har genomfört ett antal intervjuer med representanter som arbetar och har arbetat på företaget. LÄS MER

  5. 5. IKEA : En svensk "värld" i Italien

    Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Maria Åström; Helene Darin; [2005]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Sverige är ett litet och relativt okänt land men tackvare IKEAs framgångar, och att det i dagsläget finns IKEA-varuhus i de flesta länder, förknippar många människor i utlandet numera Sverige med IKEA. Vi kände därför att det var en intressant utmaning att skriva om ett företag som är välkänt världen över och som de flesta kan relatera till. LÄS MER