Avancerad sökning
Visar resultat 1 - 5 av 65 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.
1. Samspel – Ja tack? : Att påverka musikaliskt samspel i ensemble på gymnasiet
L3-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknikSammanfattning : I detta utvecklingsarbete har jag identifierat tre “nycklar” i musikaliskt samspel – att lyssna, leda och forma. Dessa “nycklar” baseras på mina tidigare erfarenheter av att musicera i ensemble. Utifrån dessa “nycklar” har jag utformat tre samspelsövningar – LYSSNA, LEDA och FORMA. LÄS MER
2. Ensemble som tillval : Samtal om ensemblespel med gymnasieelever som läser musik som tillval
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Kungl. Musikhögskolan/Institutionen för musik, pedagogik och samhälleSammanfattning : Detta självständiga arbete fokuserar på att utforska hur gymnasieelever som läser ett nationellt program med musik som tillval uppfattar ensemblespel. Syftet med arbetet är att bidra med kunskap om hur dessa elever ser på och upplever ensemblespel. LÄS MER
3. Conform with the Wind : Processing short-term ensemble forecasts with conformal based methods for probabilistic wind-speed forecasting
Master-uppsats, Lunds universitet/Matematisk statistikSammanfattning : Forecasting wind has always been an interesting subject, and as large parts of the world are relying more on wind for power production it is becoming even more important to have reliable forecasts. Probabilistic forecasts, where distributions are predicted in contrast to deterministic forecasts, are impor- tant for informed decision making. LÄS MER
4. Elgitarrpeda(l)gogen : Tekniskt medierade sound och utveckling av musikaliska uttryck
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Kungl. Musikhögskolan/Institutionen för musik, pedagogik och samhälleSammanfattning : Användande av teknik har haft stor inverkan på hur musik låter och skapas. Elgitarren och dess tillbehör har möjliggjort för gitarrister att skapa ljud som inspirerar till kreativitet och vidareutveckling av speltekniker. LÄS MER
5. Med hjälp av EDI kan man spela vad som helst. En studie om EDI i ensembleundervisning på gymnasieskolans estetiska program
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Musikhögskolan i MalmöSammanfattning : I mötet med EDI i ensembleundervisning under VFU väcktes ett intresse kring EDI samt om dess möjligheter och begränsningar i ensemblesammanhang. Studien syftar till att undersöka dessa aspekter; upplevelsen och innebörden av instrumentet samt hur instrumentet fungerar i ensembleundervisning på gymnasiets estetiska program. LÄS MER