Sökning: "entertaining posts"

Visar resultat 6 - 10 av 10 uppsatser innehållade orden entertaining posts.

  1. 6. Popularity of Brand Posts on Sina Weibo: A Correlation Analysis of the Influential Factors on Tuborg’s Brand Community

    Magister-uppsats, Uppsala universitet/Medier och kommunikation

    Författare :Weixian Wu; [2016]
    Nyckelord :Social media; Social networking sites; Marketing communications; Relationship marketing; China; Tuborg; Green Fest; Weibo;

    Sammanfattning : Social media continues to serve as vehicles for fostering relationships with customers. One specific way to implement this is to create and operate brand fan communities on social networking sites. Brands can place posts (including videos, messages, quizzes, information, and other material) in these brand communities. LÄS MER

  2. 7. Är vi vänner på Facebook? : En fallstudie om en icke-vinstdrivande organisations relationsbyggande på Facebook

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation

    Författare :Linnéa Andersson; Erika Karlsson; [2016]
    Nyckelord :not-for-profit organizations; relationship-building; engagement; dialogue; Friends; Facebook; icke-vinstdrivande organisationer; relationsskapande; engagemang; dialog; Friends; Facebook
;

    Sammanfattning : Sociala medier har blivit en stor del av människors vardag och ger därmed en stor möjlighet för organisationer och företag att nå ut till fler människor. Trots att organisationer har haft några år på sig att hitta strategier anpassade till just sociala medier så är det fortfarande många som ser det som ytterligare en kanal till att endast informera och marknadsföra istället för att använda det till att skapa relationer med publiken. LÄS MER

  3. 8. Att klicka eller inte klicka : “Klickjournalistikens” framväxt och människors motiv till att dela och gilla nyheter på sociala medier. En undersökning av Aftonbladet och Dagens Nyheters Facebook-inlägg

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för ABM, digitala kulturer samt förlags- och bokmarknadskunskap

    Författare :Jasmine Sowoud; [2016]
    Nyckelord :klickjournalistik; digitala kulturer; media; dagens nyheter; aftonbladet; clickbait; kommunikation; Cultural Sciences;

    Sammanfattning : Denna uppsats fokuserar på den nya termen ”klickjournalistik” och Facebook-inlägg publicerade av Dagens Nyheter samt Aftonbladet. Studien analyserar populära inlägg publicerade utav de två tidningarna och jämför likheter och skillnader mellan dem med referenser till teorier inom bl.a. masskommunikation. LÄS MER

  4. 9. Att engagera användare på Facebook : Uppdateringsrutiner och rekommendationer för Philips Sonicare

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknik

    Författare :Amelie Garnås; [2015]
    Nyckelord :Philips Sonicare; Facebook; user engagement; update routines; Philips Sonicare; Facebook; andvändarengagemang; uppdateringsrutiner;

    Sammanfattning : Denna rapport beskriver arbetet med ett projekt som haft målet att skapa rutiner för Philips Sonicares Facebooksida, för att öka engagemanget hos deras följare. Två fokusgrupper har utförts och med hjälp av dessa och tidigare forskning skapades uppdateringsrutiner för Facebooksidan, dessa följdes sedan i tre veckor. LÄS MER

  5. 10. Goodwill Reklambyrå på Internet : två webbapplikationer

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Institutionen för teknik och naturvetenskap

    Författare :Julia Flodkvist; Hanna Forsberg; [2002]
    Nyckelord :Datorteknik; Asp; Flash; webbapplikationer; Datorteknik;

    Sammanfattning : Detta examensarbete är gjort för Goodwill Reklambyrå i Norrköping. Uppgifterna var att skapa en hemsida och en företagsportal åt företaget. Med företagsportal menas en applikation upplagd på Internet där företagets anställda kan läsa, uppdatera, radera och skapa poster som är lagrade i databaser. LÄS MER