Sökning: "entertainment education"

Visar resultat 1 - 5 av 91 uppsatser innehållade orden entertainment education.

  1. 1. UNGA VUXNAS UPPFATTNINGAR OM FALSKA NYHETER OCH DERAS TILLIT TILL NYHETSKANALER. En kvalitativ intervjustudie

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Andrea Ångman; [2024-03-01]
    Nyckelord :Fake news;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to look into what low-educated and highly-educated young adults aged 20-30 think affects the spread of fake news and how they feel that their trust in news sources is affected when they become increasingly exposed to it. By mapping the respondents' view of the phenomenon of fake news and its influence on their information intake, the study aims to understand whether their trust in news sources is affected. LÄS MER

  2. 2. Tv:n, konkurrensen och behoven. : En kvantitativ enkätstudie om motivationen till användning av SVT1, TV4, SVT Play och TV4 Play.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medier och journalistik (MJ)

    Författare :Julia Andersson; Sofia Ekros; [2024]
    Nyckelord :Linjär-tv; Streamingtjänster; SVT1; TV4; SVT Play; TV4 Play; Uses and gratification; Technology acceptance model;

    Sammanfattning : This study aimed to find out the primary need of individuals ages 25-39 have, when it comes to using SVT1, TV4, SVT Play and TV4 Play and to assess how easy and useful the tv-channels are for them. The target group was individuals between ages25-39 who lives in Sweden. 139 individuals replied to the online form. LÄS MER

  3. 3. Modern Sexualupplysning : En analys av hur sexualupplysning konstrueras i Netflix-serien Sex Education.

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Lina Le Faucheur; Josefine Göthberg; [2024]
    Nyckelord :Sexualupplysning; Sex Education; Netflix-serie; maktstrukturer; subjektpositioner; hegemonisk diskurs; traditionell diskurs; progressiv diskurs; modern populärkultur; poststrukturalistisk diskursanalys;

    Sammanfattning : Entertainment media, specifically television, plays a big part in the construction of ideas and thoughts within a society. Television is a form of popular culture which can be used as a source of entertainment but can also promote certain ideologies and values to its audience. LÄS MER

  4. 4. 15-minutersstaden i Göteborg. En studie av fotgängarens tillgänglighet och samvariationen med den byggda miljön och boendesegregation

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet / Institutionen för ekonomi och samhälle

    Författare :Anton Melén; Victor Madsen; [2023-06-27]
    Nyckelord :“Tillgänglighet”; “Gångbarhet”; “15-minutersstaden”; “Urbana sociala funktioner”; “Segregation”; “Gentrifiering”; “Mobilitet”; “Närhet”; “Vård och Omsorg”; “Handel”; “Utbildning”; “Underhållning”; “Rekreation”; “Accessibility”; “Walkability”; “15-minute city”; “Urban social functions”; “Segregation”; “Gentrification”; “Mobility”; “Proximity”; “Healthcare”; “Commerce”; “Education”; “Entertainment”; “Recreation”;

    Sammanfattning : I skenet av Covid-19 pandemin och ett ökat fokus på närområdets serviceutbud har begreppet 15-minutersstaden (FMC) tillämpats i flera städers urbana planering. FMC syftar till att öka tillgängligheten till grundläggande funktioner i stadens närområden för att invånare ska uppnå social hållbarhet och livskvalitet. LÄS MER

  5. 5. Unravelling the Motivations and Patterns of Newsletter Readers in Metropolitan Europe

    Magister-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Andrea Enrici; Sean Boyle; [2023]
    Nyckelord :newsletter; news; digital journalism; uses and gratification theory;

    Sammanfattning : The rise of email newsletters as a popular means of engaging audiences has transformed the landscape of journalism and news dissemination. Marketers and news organisations alike have recognised the potential of newsletters as an effective way to reach and engage with their audiences. LÄS MER