Sökning: "entreprenöriell orientering"

Visar resultat 6 - 9 av 9 uppsatser innehållade orden entreprenöriell orientering.

  1. 6. Vad påverkar hållbarhet i svenska företag? : En studie om sambanden mellan marknadsorientering, entreprenöriell orientering och genuint hållbarhetsarbete.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Företagsekonomi

    Författare :Gabriella Hed Vall; Frida Modig; [2013]
    Nyckelord :Strategisk orientering; marknadsorientering; entreprenöriell orientering; entreprenörskap; marknadsföring; hållbarhet; hållbar utveckling; hållbart företagande;

    Sammanfattning : Hållbarhet är utan tvekan en av vår tids viktigaste frågor, och ansvaret för en hållbar utveckling vilar på en rad samhällsaktörer. Företagen spelar en viktig roll för att takten på omställningen till ett mer hållbart samhälle ska öka. LÄS MER

  2. 7. Extern kommunikation av Corporate Entrepreneurship

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Vendela Wikman; Sarah Meyer; [2013]
    Nyckelord :Corporate Entrepreneurship; extern kommunikation; entreprenöriell orientering; teknisk innovation; innehållsanalys;

    Sammanfattning : Entreprenörskap och innovationskraft har genom begreppet Corporate Entrepreneurship erkänts som en framgångsfaktor för företag. Med utgångspunkt i att Corporate Entrepreneurship är av ökande betydelse utreds här i vilken mån detta återspeglas i företags externa kommunikation. LÄS MER

  3. 8. Entreprenöriell marknadsföring : Hur marknadsför sig små modebutiker i Stockholm?

    Magister-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Daniel Yousefi; Charlie Ericson-Stahre; [2008]
    Nyckelord :Marknadsföring; entreprenörskap; entreprenöriell marknadsföring; traditionell marknadsföring; mikroföretag och multibrandbutiker;

    Sammanfattning : Marknadsföring kan te sig på flera olika vis, beroende på metod eller tillvägagångssätt. De olika marknadsföringsmetoderna har olika genomslagskraft, oberoende om de är konventionella eller okonventionella. Marknadsföringen har under en längre tid dominerats av ett traditionellt synsätt, marknadsmixen och de 4P:na. LÄS MER

  4. 9. Entrepreneurship as a tool for increased organic growth in large, established companies.

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Lotta Hagman; Hampus Nilzén; [2006]
    Nyckelord :Entreprenöriell orientering; Organisk tillväxt; Corporate Entrepreneurship; Kontingensteori; Trelleborg.; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Att undersöka den Entreprenöriella Orienteringen i ett stort, etablerat företag som vill öka den organiska tillväxten. Om nödvändigt, justera EO-modellen så att den passar i den specifika kontingensen. Ge råd om hur ett stort, etablerat företag kan öka den Entreprenöriella Orienteringen. LÄS MER