Sökning: "entreprenörskap produktutveckling"

Visar resultat 1 - 5 av 14 uppsatser innehållade orden entreprenörskap produktutveckling.

  1. 1. From Chaos to Cohesion, Identifying Inter-team Dependencies in Large-scale Agile Organisations : A case study of Volvo Cars

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Projekt, innovationer och entreprenörskap

    Författare :Anton Källström; Johan Westerberg; [2023]
    Nyckelord :Project Management; Dependencies; MNC; Automotive; Volvo Cars; Product Development; Agile; Agile Teams; Scaled Agile; Large-scale Agile; Scaled Agile Framework; SAFe; Planning; R D; Software; Software Development; Organizations; Collaboration; Communication; Innovation Management; Knowledge Management; Corporate Culture; Projektledning; Beroenden; MNC; Fordonsindustrin; Volvo Cars; Produktutveckling; Agilt; Agila team; Skalat agilt; Storskaligt agilt; Scaled Agile Framework; SAFe; Planering; R D; Mjukvara; Mjukvaruutveckling; Organisationer; Samarbete; Kommunikation; Innovationsledning; Kunskapshantering; Organisationskultur;

    Sammanfattning : Product development is more complex than ever. Industries all over the world face intensified competition, forcing firms to improve their innovation performance. This involves integrating software development to a greater extent. As an effort to cope with such progression, agile project management methodologies have been adopted. LÄS MER

  2. 2. Tillväxt i mindre företag på en ny och växande marknad : Tillväxthinder och -möjligheter i en extern mikrokontext utifrån ett mindre företagsperspektiv

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Linus Grundström; Harald Steinbach; Rickard Nielsen; [2018]
    Nyckelord :Business growth; smaller businesses; competition; market development; product development; Tillväxt; mindre företag; konkurrens; marknadsutveckling; produktutveckling;

    Sammanfattning : Bakgrund och problemdiskussion: Mikroföretag och små företag kan tillsammans definieras som mindre företag. Det som kännetecknar ett mindre företag är att ägaren ofta är en individ eller en mindre grupp. Målet i ett mindre företag är ofta att ledaren vill försäkra sig om överlevnad, bra levnadsstandard och god avkastning. LÄS MER

  3. 3. Co-creation as a Market Entry Strategy : Key areas to consider when entering a market by co-creating digital HR-tools

    Master-uppsats, KTH/Industriell Marknadsföring och Entreprenörskap

    Författare :Linnea Ahlgren; Ahlstrand Rebecca; [2017]
    Nyckelord :Market entry strategy; co-creation; human resources; human resource management; network approach; strategic alliance; early stage company; business strategy; product development; digitalization; Marknadsinträdesstrategi; co-creation; personalfrågor; personalavdelning; network approach; strategisk allians; nyföretagande; affärsstrategi; produktutveckling;

    Sammanfattning : Due to digitalization, companies face a wide range of opportunities and challenges when it comes to attracting, recruiting and retaining talents. To meet these, companies need to present and achieve originality regarding values and corporate culture. One possible solution to this may be customized Human Resource tools. LÄS MER

  4. 4. Value maximization in product development through holistic design

    Master-uppsats, KTH/Energiteknik

    Författare :Hernandez Mora Efrain Arturo; [2016]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Entrepreneurship and startups are widely studied themes that have been the focus of plenty of literature in the last years. In this sense, different methodologies have been proposed in order to ensure a successful market entry for startups, being the lean startup concept considered as the most useful and promising. LÄS MER

  5. 5. Designing the Customer Insight Process : How an industrial product development company can manage the design of the customer insight process

    Master-uppsats, KTH/Industriell Marknadsföring och Entreprenörskap

    Författare :ERIK KARELFELT; JOHAN MARTINSSON; [2016]
    Nyckelord :Customer insight; customer driven product development; designing the customer insight process; Customer insight tools; Customer needs.;

    Sammanfattning : När konkurrensen mellan produktutvecklingsföretag växer, blir det allt viktigare att öka ansträngningen för att erhålla bättre kundinsikt (CI). Kundinsikt är essentiellt för att försäkra att företagets produkter utvecklas i linje med kundens behov och samtidigt minimera risken för att utveckla egenskaper hos produkten som saknar värde för kunden. LÄS MER